Pre vznik nových variantov koronavírusu stále existujú ideálne podmienky
Šéf Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) Tedros Adhanom Ghebreyesus varuje, že vo svete stále zostávajú ideálne podmienky pre vznik nových variantov koronavírusu. Podľa jeho slov je nebezpečné predpokladať, že variant omikron je posledný alebo, že „sme v záverečnej etape“.
Generálny riaditeľ WHO však pripustil, že akútna fáza pandémie by sa mohla tohto roku skončiť, ak sa splnia niektoré kľúčové ciele. „Môžeme ukončiť šírenie ochorenia COVID-19 ako globálnu zdravotnícku núdzovú situáciu a môžeme to dosiahnuť v tomto roku,“ splnením cieľa WHO zaočkovať 70 percent populácie každej krajiny do polovice tohto roka so sústredením sa na najohrozenejších ľudí, povedal šéf WHO. Zlepšiť podľa neho treba aj testovanie a tempo sekvenovania, aby sa pozornejšie mapovalo šírenie vírusu a objavujúce sa varianty.
„Je pravda, že v dohľadnej budúcnosti budeme žiť s ochorením COVID-19,“ povedal Tedros. Dodal však, že „naučiť sa žiť s ochorením COVID-19 nemôže znamenať, že dovolíme vírusu voľne sa šíriť. Nemôže to znamenať, že akceptujeme takmer 50-tisíc úmrtí týždenne na chorobu, ktorej sa dá predísť a dá sa liečiť“.
Zdroj: (SITA, ab;dm)
Odporúčané články
Vianočné trhy na Hlavnej ulici sú opäť tu a s nimi aj vôňa škorice, vína a pečených dobrôt. Kým atmosféra láka ľudí do ulíc, mnohých zaujíma predovšetkým to, ako sa tento rok zmenili ceny. Pozreli sme sa preto priamo do stánkov a pripravili aktuálny prehľad toho, v akých cenách sa pohybujú najobľúbenejšie vianočné pochúťky a nápoje.
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb (VÚSCH), a. s., Košice odlieči vďaka navýšeniu finančného objemu v mesiacoch november a december viac poistencov Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP). Znížia sa tak ich počty na čakacej listine na plánovaný výkon. Kapacitné aj personálne možnosti ústavu to umožňujú, preto ide o významný krok v prospech poistencov najväčšej zdravotnej poisťovne.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.