V detskej nemocnici testujú unikátny systém: Namiesto 150 minút si malí pacienti počkajú len 20
V Detskej fakultnej nemocnici (DFN) v Košiciach testujú v týchto dňoch tzv. letecký systém objednávania pacientov. Ministerstvo zdravotníctva vyčlenilo na novú technológiu 900-tisíc eur.
Doteraz sa v košickej DFN postupovalo pri objednávaní štandardne, poradie pacientov sa určovalo podľa ich príchodu do čakárne alebo podľa telefonického objednania. Tento model so sebou prinášal niekoľkohodinové čakania. Podľa riaditeľky DFN v Košiciach Ingrid Urbančíkovej dlhé čakacie doby v ambulanciách sú pre malých pacientov a ich rodičov veľkým stresom.
Vďaka novému spôsobu rezervácie sa k lekárovi môžete objednať emailom cez ambulantný rezervačný systém, ktorý nájdete na stránke nemocnice. Objednať sa môžete aj telefonicky alebo osobne, akútne stavy vyšetrí lekár prednostne.
Nová technológia už štyri mesiace funguje v Detskej fakultnej nemocnici v Bratislave, kde sa veľmi osvedčila. Čakacia doba malých pacientov v ambulanciách sa skrátila z približne 150 minút na 20.
Hudba budúcnosti(?)
Dlhé čakacie doby sú problémom nielen u detských lekárov. „K lekárovi často ani nejdem. Keď si predstavím čakať na vyšetrenie celý deň, radšej ostanem doma,“ sťažoval sa nám čitateľ Patrik (24).
Podľa hovorkyne UNLP v Košiciach Ladislavy Šustovej takýto systém objednávania pacientov by mohol byť realitou aj v univerzitnej nemocnici. „V súčasnosti vyberáme ambulancie, v ktorých by elektronický objednávací systém mohol v budúcnosti fungovať,“ informovala Šustová.
Nemocnica využíva zatiaľ len informačný systém, vďaka ktorému sa pacient môže prihlásiť na opakované vyšetrenia. Kedy by mohol byť rezervačný systém v prevádzke v UNLP, hovorkyňa neuviedla.
Cez internet je však možné objednať sa na vyšetrenia v niektorých súkromných ambulanciách.
Ako to funguje Pacient v rámci nového systému dostane pri registrácii kartičku s číslom, ktorú si odloží a použije aj pri ďalších návštevách lekára vo všetkých ambulanciách DFN. Poradie na vyšetrenie určí systém automaticky, podľa príchodu pacienta na registráciu. Predpokladaný čas vybavenia si bude môcť pacient sledovať na monitoroch pred ambulanciami. Pacient sa môže objednať pri vstupe do ambulantnej časti, druhou možnosťou bude objednávanie cez internet. Lekári a sestričky uvidia v počítači, koho majú v čakárni. Pre pacientov je tiež dôležité, že aj po zarezervovaní si termínu na webe nemocnice je potrebné, aby sa prihlásili v deň vyšetrenia na registrácii pacientov. Anna Činčárová
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
V Košiciach začalo fungovať jedinečné Centrum integrovaných zdravotno-sociálnych služieb, ktoré ponúka koordinovanú podporu na jednom mieste.
V Košiciach sa v ako prvom slovenskom meste uskutočnil prieskum duševného zdravia v základných školách (ZŠ). Ako mesto informovalo, jeho výsledky sú priaznivé, väčšina žiakov sa v škole cíti príjemne, bezpečne a má pozitívne vzťahy so spolužiakmi aj učiteľmi.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.