Reformu vzdelávania pripomienkovali aj učitelia, rodičia a žiaci
Reformu vzdelávania pripomienkovalo viac ako 2100 odborníkov prostredníctvom verejných konzultácií, okrúhlych stolov a bilaterálnych stretnutí. Na diskusie k pripravovanej zmene obsahu vzdelávania sa prihlásilo sa viac ako 2000 záujemcov a 84 percent z nich tvorili učitelia a učiteľky materských, základných a stredných škôl. Najväčší záujem o diskusiu bol vo vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia – Slovenský jazyk a ďalšie vyučovacie jazyky. Informoval o tom odbor komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR.
„Oceňujeme veľký záujem, pozitívne ohlasy, ako aj podnety na zlepšenie, ktoré zazneli na verejných konzultáciách. Je dôležité, aby na základných rámcoch zmien panovala širšia spoločenská zhoda a aby bol pri ich príprave zohľadnený hlas pedagógov, ktorí sú kľúčoví pri následnom zavádzaní zmien do škôl a tried,“ uviedla riaditeľka Štátneho pedagogického ústavu Miroslava Hapalová.
Šéf rezortu školstva Branislav Gröhling (SaS) zdôraznil, že ministerstvo vôbec prvýkrát robí reformu učiva takýmto spôsobom. „Zmeny v učive tvoria skúsení učitelia a riaditelia z praxe. Pripomienkuje ich verejnosť, rodičia, mládež, ale aj všetci ostatní. Obzvlášť ma teší, že sa nám podarilo vytvoriť žiacky poradný výbor,“ doplnil Gröhling.
Pozvanie na konzultácie za okrúhlym stolom k pripravovaným zmenám prijali zástupcovia rodičov, zamestnávateľov, zriaďovateľov materských, základných a stredných škôl a zástupcovia vysokých škôl, ako aj mimovládnych organizácií pôsobiacich v oblasti vzdelávania. Pozvaných bolo celkovo 84 subjektov, na okrúhlych stoloch sa zúčastnilo viac ako 100 nominovaných zástupcov. Konzultácie sa konali aj formou bilaterálnych stretnutí, na ktorých sa zúčastnili predstavitelia Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy a Združenia základných škôl Slovenska.
Cieľom reformy Vzdelávanie pre 21. storočie, ktorú ministerstvo školstva predstavilo, je posilnenie základného vzdelávania, zlepšenie vzdelávacích výsledkov žiakov, podpora rozvoja gramotnosti a učenia sa v súvislostiach, reagovať na aktuálne výzvy a zohľadnenie individuálnych schopností žiakov.
Zdroj: (SITA, mb;DSe)
Odporúčané články
Správa mestskej zelene v Košiciach v utorok 18. novembra opäť spustí prenájom živých vianočných stromčekov.
Ako sme nedávno informovali, v Mestskej časti Západ sa rozmohli prípady vykrádania áut. Počet vlámačiek stúpol až štvornásobne a šíria sa dohady, že by to mohli mať na svedomí organizované skupiny. Oslovili sme starostu MČ Západ Marcela Vrchotu s otázkami, kedy by mohli začať dohliadať na bezpečnosť v rizikových oblastiach žandári aj ako sa dá predchádzať ďalším podobným prípadom.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.

