Nultý okruh zatiaľ nebude
Mesto Košice už v roku 2012 avizovalo, že vytvorí veľký kruhový objazd – najväčší na Slovensku, ktorý by obchádzal historické jadro. Magistrát ho chcel uviesť do života už vtedy, no realita je iná.
Mesto rátalo s nultým okruhom ešte počas výstavby Auparku. Prečo k tomu nakoniec nedošlo, má viacero príčin. Medzitým sa začala pripravovať rekonštrukcia električkových tratí a magistrát prehlásil, že sa k projektu vráti po jej ukončení, aby neboli ešte väčšie zmätky v doprave.
Termín zatiaľ vo hviezdach
Kedy bude nultý okruh skutočnosťou, mesto zatiaľ netuší. ,,Začne sa realizácia protipruhu na Štúrovej medzi Južnou triedou a Fejovou. To by malo značne pomôcť doprave na dlhší čas bez nutnosti realizácie nultého okruhu,“ informovala hovorkyňa magistrátu Linda Šnajdárová. Cesta povedie na mieste, kde je momentálne chodník. S prácami by sa malo začať na jar tohto roka.
„Pôvodne mali byť na Štúrovej dva protismerné pruhy, ale museli by sa upravovať schody pamätníka neznámeho vojaka. Lenže sú ako súčasť pamätníka chránené a pamiatkari s takýmto riešením nesúhlasili. So súčasným riešením nemajú problém, lebo schodiska sa netýka. Snahou mesta bolo urobiť úpravu počas výluky dopravy pri rekonštrukcii električkových tratí. Nakoniec ale kvôli problémom vzišla dohoda, že sa to urobí v tomto roku na jar ešte pred začiatkom prác na ďalšej etape rekonštrukcie tratí,“ vysvetlil dopravný inžinier Pavel Titl.
Rozšíri sa pešia zóna
Situáciu podľa neho trochu uľahčuje fakt, že jeden trolejový stožiar bol už v predstihu preložený, ďalšie dva sú už prichystané a počas výstavby postačí zlikvidovanie tých starých. „Toto riešenie zvýši priepustnosť križovatky. Už sa nebude musieť obchádzať cez Fejovu, ale pôjde sa rovno cez Štúrovu. Mimoúrovňovo treba riešiť križovatku Palackého – Jantárová, čo je už ale iný problém,“ doplnil Titl.
Dodal, že vďaka tejto zmene sa časom bude môcť uzavrieť severná časť Námestia osloboditeľov pre dopravu. „V časti medzi Auparkom a hotelom by tak mohla vzniknúť pešia zóna, kde by mohla premávať len MHD,“ načrel Titl do budúcnosti.
Okruh v číslach
V pôvodnom zámere má jednosmerná trasa s dĺžkou 3,7 kilometra spojiť Štúrovu, Štefánikovu, Továrenskú, Bačíkovu a Moyzesovu.
Finančné náklady sa mali pohybovať zhruba na úrovni 1,5 milióna eur.
Boris Macko
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Daniel Bombic, známy ako Danny Kollár, ostáva vo väzbe. Ústavný súd SR mu totiž zamietol obe sťažnosti. Bombic, ktorý je obžalovaný z viacerých extrémistických trestných činov, to uviedol na sociálnej sieti Telegram. Ako napísal, z väzby sa už von nedostane.
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), a.s. informuje cestujúcu verejnosť o mimoriadnej výluke električkovej dopravy na rýchlodráhe v úseku Pereš – Vstupný areál U.S.Steel z dôvodu nevyhnutného orezu stromov.
Vláda Slovenskej republiky schválila s pripomienkou v stredu návrh na zmenu a doplnenie nariadenia č. 353/2025 Z. z., ktoré vykonáva zákon o adresnej energopomoci. Cieľom je aktualizovať spôsob výpočtu hodnoty energopoukážky, ktorý zodpovedá skutočným cenám a objemom tepla.