Cestujúcich košickou MHD by nárast cien pohonných látok zatiaľ nemal ovplyvniť
Nárast cien pohonných látok by v najbližšom čase nemal mať dosah na cestujúcich košickou mestskou hromadnou dopravou (MHD). Ako pre TASR povedala hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Vladimíra Petrušová, aktuálne sa nad úpravou cestovného neuvažuje. V tejto chvíli neevidujú ani žiadnu požiadavku na znižovanie výkonov v MHD.
DPMK pri zachovaní cien cestovného očakáva vplyvom zdražovania pohonných látok nárast nákladov v spotrebovaných nákupoch oproti roku 2021 približne o 1,5 milióna eur.
Situáciu na trhu podľa jej slov monitorujú. Naftu objednávajú dvakrát týždenne u zmluvného dodávateľa, zmluva je platná do konca augusta. “Pri plnej výprave je zásoba nafty približne na štyri dni,” spresnila.
Cena nafty pre DPMK sa odvíja od priemernej ceny pohonných látok v SR zverejňovanej Štatistickým úradom na týždennej báze, pričom DPMK má zľavu z tejto referenčnej ceny na objednaný objem nafty. “Naftu tankujeme o 8,83 percenta lacnejšie oproti priemernej cene na slovenskom trhu,” dodala.
“Čo sa týka plynu, máme platnú zmluvu s dodávateľom a dopĺňanie autobusov CNG prebieha podľa potreby, v areáli na Hornádskej je čerpacia stanica pre CNG,” skonštatovala Petrušová.
Zároveň pripomenula, že každú zmenu tarify musí schváliť mestské zastupiteľstvo. Cenník pre cestujúcu verejnosť naposledy menili začiatkom tohto roka, keď došlo k zníženiu ceny ročného lístka.
Zdroj: TASR, sem lem
Odporúčané články
V súčasnosti sa obyvatelia Košíc sťažujú na zvýšenú kriminalitu. Štatistiky by mohla zlepšiť aj prítomnosť žandárov v meste. Zaujímalo nás preto, kedy ich v meste uvidíme a aké budú mať kompetencie. Otázky sme adresovali Ministerstvu obrany SR a Krajskému riaditeľstvu Policajného zboru v Košiciach.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.

