Vodiči autobusy skôr nepristavia
Typický zimný ranný obrázok v Košiciach – zababušení ľudia na zastávke MHD mrznú, vodič s vyhriatym autobusom stojí obďaleč. Na zastávku príde až tesne pred odchodom, cestujúci môžu nastúpiť a zohriať sa. “Môže v takomto prípade vodič pristaviť autobus na zastávku skôr a tam počkať tých pár minút do odchodu? Niekedy sa to stane, ale väčšinou sa len prizerajú, ako cestujúci mrznú,” napísal nám náš vnímavý čitateľ.
Ako sa nám podarilo zistiť v Dopravnom podniku mesta Košice neplánujú vydať vnútornú smernicu, ktorá by vodičom odporučila pri nepriaznivom počasí dopriať teplo z autobusu čakajúcim cestujúcim.
“Vodič má v zmysle platnej legislatívy zapracované v služobnom cestovnom poriadku aj zákonné pracovné prestávky v trvaní 15 alebo 30 minút. Počas nich nesmie viesť vozidlo, pri električkách ho môže len presúvať v rámci obratiska. Prestávky trávi v miestnosti vodičov alebo vo vozidle,” odpovedala nám hovorkyňa košických dopravcov Michaela Karaffová.
V minulosti sa už stalo, že spomínané odporúčanie pre vodičov vydali, neskončilo sa to však dobre. “Už sme takto inštruovali vodičov na nástupných zastávkach Važecká a Vstupný areál US Steel. Stalo sa však, že blížiaci sa cestujúci začali bežať, lebo sa báli, že autobus odíde. Vzniklo niekoľko konfrontácií medzi cestujúcimi a vodičom, prečo pristavil tak skoro. Vodič je povinný pristaviť vozidlo do nástupnej zastávky včas a presne v minúte odjazdu,” dodáva Karaffová.
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
V pondelok 10. novembra 2025, krátko po 9:13 hod., prijalo operačné stredisko Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Košiciach oznámenie o požiari. “Išlo o požiar jednoduchej stavby na Podjavorinskej ulici, v mestskej časti Košice – Luník IX,” uvádza mjr. Ing. Jozef Bálint, hovorca Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Košiciach. Príčina vzniku požiaru je predmetom vyšetrovania. Mesto ponúklo núdzové bývanie, hovorí o výbuchu.
Bude zamračené, teploty okolo 1 až 3 stupne Celzia.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).

