Výstavba rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany sa začne posledný aprílový týždeň
Výstavba rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany sa začne 25. apríla poklepaním základného kameňa. Informovala o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
„Čo sa týka procesu výstavby, začali sme vytýčením obvodu staveniska, vrátane inžinierskych sietí. Potom sa upravia plochy stavebných dvorov, pripraví sa stavenisko, odlesnenie, odstránenie ornice a mačiny a zdemolujú sa spevnené plochy a oplotenie. Následne preložíme existujúce inžinierske siete a pustíme sa do zemných prác,“ uviedla Žgravčáková. Na rade bude stavba mostov, odvodnenie, inštalácia verejného osvetlenia či protihlukovej steny. Na záver natiahnu vrstvu vozovky, namontujú informačný systém a dopravné značenie, dokončia vegetačné úpravy a zrekultivujú okolité prostredie.
Pre informovaniae verejnosti o postupe prác na stavbe košickej R2 vytvorila NDS špeciálnu webstránku www.kosicenaokolo.sk.
Košická R2 sa začína v križovatke Košice – Juh napojením na už postavenú rýchlostnú cestu R4 a končí sa napojením na v súčasnosti budovanú R2 v mimoúrovňovej križovatke Hrašovík, ktorá sa napája na D1 Budimír – Bidovce. Dĺžka rýchlostnej cesty R2 je 14,261 km. Mimoúrovňová križovatka Košice – Juh je navrhovaná na etapovitú výstavbu.
V rámci tejto stavby dostavajú už čiastočne vybudovanú križovatku v rámci úseku rýchlostnej cesty R4 Košice – Milhosť. Celý úsek R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany (I. aj II. úsek) je na komunikačný systém napojený v piatich mimoúrovňových križovatkách, a to Ludvíkov Dvor, Haniska, Košice – Juh, Krásna a Hrašovík.
Zdroj: (SITA, mt;mlu)
Odporúčané články
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
Ako informovalo na sociálnej sieti Krajské riaditeľstvo Policajného zboru v Košiciach, nehoda sa stala v ranných hodinách, v smere na Furču. Vodič autobusu linky 55 dostal na namrznutej vozovke šmyk, následne prešiel do protismeru a napokon zišiel dole svahom.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.

