Mladí Košičania uspeli na súťaži v programovaní hier
Súťaž v programovaní počítačových hier Ihra na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach pritiahla tento rok najväčší počet účastníkov v jej päťročnej histórii. Úspechy dosiahli aj domáce tímy.
“V rámci takmer päťhodinovej záverečnej prehliadky na ústave informatiky počas Študentskej vedeckej konferencie svoje súťažné projekty predstavilo takmer 50 súťažiacich v 27 tímoch nielen z Košíc, ale aj z Trenčína, Spišskej Starej Vsi, Nových Zámkov, Prešova, Moldavy nad Bodvou, či z okresu Michalovce. Každý tím v krátkej prezentácii zhrnul hlavnú myšlienku svojej hry, jej hrateľnosť a najväčšie ťažkosti pri jej tvorbe,” priblížila Hrehová.
Denis Pikla zo Strednej odbornej školy Ostrovského v Košiciach, ktorý sa stal víťazom kategórie stredné školy, je rád, že získal kontakty na herných vývojárov z praxe. “Keďže tvorbe hier by som sa chcel venovať aj naďalej, moju hru Remember som naprogramoval sám v programovacom jazyku C++. Obsahuje 20 klasických a jeden extrémny level,” povedal.

Hry hodnotili zástupcovia ústavu informatiky, ako aj lídri významných IT spoločností zameraných na vývoj hier, ktorí venovali aj ceny do súťaže. “Z hľadiska prezentačných zručností nás najviac zaujali najmladší súťažiaci v tomto ročníku, tím troch žiakov štvrtého ročníka Základnej školy na Kubranského ulici v Trenčíne, za čo od nás získali špeciálnu cenu,” dodal iniciátor a zakladateľ tejto súťaže Stanislav Krajči z Ústavu informatiky PF UPJŠ v Košiciach.
“Viacero hier poskytovalo možnosť výberu z anglického a slovenského jazyka. Už aj žiaci základných škôl však používajú vyššie programovacie jazyky, aj keď zatiaľ možno len na úrovni konzolových hier, čo je veľmi potešujúce,” doplnil jeho kolega Ľubomír Šnajder.

Peter Nagy, spoluzakladateľ a vývojový líder košickej spoločnosti GamesFarm, bol úrovňou hier prekvapený. Niektoré hry by kľudne zaradil aj do komerčného predaja. “Jeden súťažiaci dokonca priznal už zárobok, ktorý je zatiaľ symbolický, ale môže naznačovať sľubne rozvíjajúcu sa kariéru,“ povedal.
Matúš Kirchmayer, ktorý je vývojovým lídrom medzinárodnej spoločnosti Perihelion Interactive a zakladateľom košickej IT spoločnosti Matsuko ocenil prepojenie na najmodernejšie trendy: „Prepojenie jednej prezentovanej hry s virtuálnou realitou prostredníctvom Kinectu poukazuje na trendy, ktoré v súčasnosti vystupujú do popredia nielen v hernom priemysle,“ zhodnotil.
(SUL, TASR)
Foto: upjš
Odporúčané články
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.
V nadchádzajúcom týždni budú v Košickom kraji prebiehať plánované odstávky elektriny v zmenšenom rozsahu. Upozorňujeme obyvateľov dotknutých lokalít, aby svoje aktivity prispôsobili dočasnému prerušeniu dodávky.