Podľa prezidentky trvá zdražovanie niekoľko mesiacov, treba prijať razantné opatrenia
Prezidentka SR Zuzana Čaputová považuje za potrebné prijímať adresné, nie plošné opatrenia. Debata o sociálnych opatreniach v reflexii na zdražovanie, ktoré minulý týždeň predstavila vláda, podľa nej ešte nemôže byť uzavretá. Povedala to v piatok v obci Jasov v okrese Košice-okolie počas zhrnutia svojho tohtotýždňového úradovania z Košíc.
„Je už veľmi vysoký čas. Začína nám piaty mesiac v roku, zdržovanie je tu už niekoľko mesiacov, už je treba prijať naozaj jasné, razantné, adresné opatrenia. Nateraz nepovažujem za úplne vhodné, aj vzhľadom na ťažkú finančnú situáciu štátu, prijímať plošné opatrenia, ktoré pomáhajú rovnako bohatým, ako aj chudobným,“ uviedla. Z tohto dôvodu je podľa nej potrebné prijať opakované adresné a nie jednorazové opatrenia.
V súvislosti s avizovanými opatreniami zopakovala, že v nej nie sú zahrnuté niektoré skupiny obyvateľov, ktoré pomoc potrebujú. Medzi tie najohrozenejšie považuje aj rodičov samoživiteľov, s ktorými sa v Košiciach stretla. O tom, že je potrebné hľadať ďalšie riešenia, podľa vlastných slov už hovorila aj s premiérom Eduardom Hegerom (OĽANO).
Adresná pomoc je podľa prezidentky potrebná nielen ako reflexia na zdražovanie. „Dávky v hmotnej núdzi sú nastavené tak nízko, že nie sú schopné zabezpečiť dôstojný život pre ľudí. Pokiaľ ide o generačnú chudobu, je to bludný cyklus, z ktorého sa nevedia vymaniť najmä deti,“ dodala s tým, že aj z tohto dôvodu sa kladie veľký dôraz na vzdelávanie, napríklad aj čo sa týka povinnej predškolskej dochádzky. „To sú všetko veci, ktoré v dlhodobom horizonte môžu pomôcť, ale pomoc je treba aj teraz,“ dodala.
Zdroj: (TASR, sem mia)
Odporúčané články
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.


