Kraj oficiálne ukončil rekonštrukciu mosta medzi Kysakom a Veľkou Lodinou za viac ako 2 milióny eur
Košický samosprávny kraj (KSK) oficiálne ukončil rekonštrukciu mosta nad riekou Hornád medzi Kysakom a Veľkou Lodinou, zhotoviteľ po zime dokončil posledné práce v okolí mosta. Práce súvisiace s vybudovaním nových podpier mosta navýšili rozpočet na rekonštrukciu o takmer 260-tisíc eur, náklady sa tak vyšplhali na viac ako 2 milióny eur. Výstavbu nového mosta nad riekou Hornád financoval Košický samosprávny kraj zo svojho rozpočtu. Informovala o tom hovorkyňa predsedu KSK Anna Terezková.
V rámci dokončovacích prác upravili terén, odstránili kamenivo z toku rieky Hornád a pribudol aj zjednocujúci náter na oporách mosta. V uplynulých dňoch bolo vydané kolaudačné rozhodnutie, ktorým bola rekonštrukcia tohto mosta oficiálne dokončená. „Rekonštrukcia tohto mosta bola najväčšou investíciou v rámci opráv mostov v našom kraji v minulom roku, a to finančne aj rozsahom prác. S takýmito projektmi začíname mať čoraz viac skúseností – pred tromi rokmi sme zvládli výstavbu mosta v Strážskom, momentálne pracujeme na moste pri obci Sirník. Postaviť nový most medzi Kysakom a Veľkou Lodinou sa nám podarilo za rok a pol od jeho zrútenia, čo popri byrokratickej záťaži môžeme považovať za malý zázrak. Ja zaň ďakujem všetkým, ktorí strávili hodiny prác na jeho rekonštrukcii,“ uviedol predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
Košický samosprávny kraj uzatvoril most medzi Kysakom a Veľkou Lodinou v auguste 2020. V rámci iniciatívnej mimoriadnej prehliadky na ňom boli zistené deformácie aj trhlina. Aj napriek vylúčeniu premávky z mosta sa nosná konštrukcia v októbri 2020 zrútila. Od uzavretia mosta slúžila obyvateľom obchádzková trasa cez osadu Sopotnica. Už v zime 2020 jazdili obyvatelia úsekom cez náhradné premostenie.
Výstavbu nového mosta začala župa v máji 2021, keď bolo odstránené dočasné premostenie a vydané stavebné povolenie. Počas letných mesiacov prebiehali práce na spodnej stavbe. Pre chyby pri výstavbe mosta v minulosti musel byť pôvodný stredový pilier zbúraný. Zhotovený bol nový základ v koryte rieky Hornád a vybudovaný aj nový stredový pilier mosta. Nasledovala betonáž nosnej konštrukcie a uloženie nových železobetónových nosníkov. Nový most je dvojpoľový, jeho dĺžka je 56 metrov a šírka je 11 metrov. Košický samosprávny kraj dal nový most do predčasného užívania pred Vianocami minulého roka.
Zdroj: (SITA, mt;mlu)
Odporúčané články
Košice. Mesto s bohatou históriou ukrytou v každom kúte, je domovom významných historických a kultúrnych pamiatok. Ich názov sa vyvinul z pôvodného Cassovia, čo odkazuje na ich hlboké historické korene. Napriek tomu, že Košice sú pevným pilierom slovenskej histórie a kultúry, nedávna anketa na sociálnej sieti nášho portálu KOŠICE: DNES odhalila rôzne názory na možnú zmenu ich mena.
Dlho očakávané oslavy Dňa mesta Košice štartujú už tento víkend. Začína sa tak nabitý program, ktorý bude finišovať až 17. mája.
Kardiocentrum AGEL Košice-Šaca, ktoré bolo spustené na konci roka 2022, je zariadenie, kde sa liečilo už viac ako 16 500 pacientov. Od marca 2023 plne funguje operačný a intervenčný program, a od júla 2023 má centrum štatút špecializovanej nemocnice.