Nehody na tratiach ŽSR: Krádež medených lán či stret s motorovým vozidlom
V tomto období evidujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) 13 zrážok vlaku s osobami, z toho až 11 smrteľných a 6 zrážok vlaku s motorovým vozidlom.
15. mája počas jazdy vlaku v úseku Košice – Barca došlo na priecestí k stretu s motorovým vozidlom. K zraneniu osôb a k poškodeniu železničnej infraštruktúry nedošlo. 12. mája v úseku Vojany – Veľké Kapušany počas údržby zabezpečovacieho zariadenia bola návestným majstrom zistená na rôznych miestach traťového úseku Vojany – Veľké Kapušany krádež medených lán ku koľajovým obvodom v rozsahu 6 ks dlhé laná, 4 ks krátke laná, 1 ks srdcovkové lano a 4 ks stredných lán. 23. mája v Barci zamestnankyňou SMSÚ ŽTS TO Košice v obvode SMSÚ TO bola pri koľaji č. 6 zistená krádež časti dilatačného zariadenia koľaje.
Čo robiť, ak uviaznete na železničnom priecestí?
Je potrebné zavolať Integrovaný záchranný systém (IZS) na telefónne číslo 112 a nahlásiť JIČ, umiestnené na zadnej strane výstražníkov alebo dopravného zničenia. Operátori IZS následne vykonajú opatrenia na varovanie rušňovodiča koľajového vozidla. Ak dôjde k zastaveniu vozidla na priecestí, spustí sa svetelná výstraha a zatvoria sa závory, je potrebné spustené závory bez zaváhania preraziť, pretože za krátku chvíľu vojde na priecestie vlak alebo iné koľajové vozidlo, ktorého hmotnosť býva niekoľko stoviek ton, brzdná dráha stovky metrov a ktorého rušňovodič nemá v drvivej väčšine prípadov žiadnu šancu pred prekážkou zastaviť.
Železnice Slovenskej republiky vyzývajú verejnosť k opatrnosti pri pohybe v blízkosti železničnej trate. Vlak je obrovský kolos, ktorý môže mať brzdnú dráhu v závislosti od rýchlosti aj viac ako kilometer a následky zrážky s ním bývajú fatálne. Opakovane tiež apelujú na všetkých vodičov, chodcov, cyklistov, aby si pred železničným priecestím počínali vždy mimoriadne opatrne, najmä sa presvedčili, či môžu bezpečne prejsť cez železničné priecestie. Na železničných priecestiach označených dopravnou značkou “Stoj, daj prednosť v jazde!“ je vodič povinný zastaviť vozidlo na takom mieste, z ktorého má náležitý rozhľad na trať, musí dbať však na to, aby vozidlo nezasahovalo do priechodného prierezu koľaje, kde by mohlo byť zachytené prechádzajúcim vlakom. Tieto ustanovenia sa samozrejme vzťahujú aj na chodcov a cyklistov.
ŽSR evidujú aj prípady vandalizmu a preto opätovne upozorňujú aj na nebezpečné dôsledky vandalizmu, a teda aj úmyselného poškodzovania majetku. Vandali si neuvedomujú, že svojím konaním ohrozujú nielen plynulú prevádzku osobnej a nákladnej dopravy, ale hazardujú aj s ľudskými životmi. ŽSR preto prosia verejnosť, aby bola všímavá k dianiu na železnici, aby pri zistení podozrivého konania či pohybu cudzích osôb na železnici či v blízkosti majetku ŽSR kontaktovala políciu a eliminovala trestnú činnosť.
Zdroj: ŽSR, Dymo
Odporúčané články
Hlavné kroky nutné pre rozvoj vodárenstva sú v rukách štátu – musí si začať plniť svoje záväzky, nastaviť zmysluplnú reguláciu, zamedziť politikárčeniu a vnášaniu chaosu do odborných tém. Akokoľvek sú tieto kroky potrebné, vodárenské spoločnosti ich namiesto štátu urobiť nemôžu a kým ich neurobí štát, vodárenské spoločnosti budú problémy ďalej tlačiť pred sebou a kríza vodárenstva sa bude ďalej prehlbovať. Zhodli sa na tom spíkri na medzinárodnej odbornej konferencii televízie TA3 o vodárenstve.
Aj v prvú októbrovú nedeľu v tomto mesiaci sa takmer 17 000 bežcov postavilo na trať Medzinárodného maratónu mieru (MMM) v Košiciach, ktorý je najstarším v Európe a druhým na svete. MMM je už vyše 100 rokov neodmysliteľnou súčasťou života nášho mesta a inšpiráciou pre bežcov z celého sveta. Bude to tak aj naďalej, no premiérovo aj s oficiálnou podporou mesta Košice pre MMM na ďalších 100 rokov.
V Športovo-zábavnom areáli na Alejovej ulici sa opäť rozozvučali nadšené povzbudzovania a smiech seniorov. Tí si prišli užiť tradičné jesenné športové hry.