Potrebné suroviny zdraželi podľa dodávateľov zdravotníckych pomôcok aj o 70 percent
Niektoré suroviny, potrebné na výrobu zdravotníckych pomôcok, zdraželi od januára minulého roka takmer o 70 percent. Ceny polyetylénu, ktorý je hlavnou zložkou obalov, vzrástli o 67 percent, ceny bavlny o 68 percent. Polypropylén, potrebný do absorpčných výrobkov a vrchné strany ruškovania, zdražel o 55 percent. Vyplýva to z údajov, ktoré agentúre SITA poskytla Slovenská asociácia dodávateľov zdravotníckych pomôcok (SK+MED).
SK+MED zároveň konštatovala, že konflikt medzi Ukrajinou a Ruskom ďalej zvyšuje nielen závratné ceny energií, ale napríklad aj ceny papierových výrobkov a lepidiel, pričom dostupnosť surového papiera najmä pre špeciálne účely je kritická. Asociácia dodávateľov preto pozitívne hodnotí prijatú novelu zákona o rozsahu a podmienkach úhrady liekov a zdravotníckych pomôcok. Vyzdvihla práve možnosť úpravy úradne určenej ceny pre zdravotnícke pomôcky. “Sme radi, že v čase enormnej inflácie a rastu cien vstupných nákladov na zdravotnícke pomôcky štát reflektoval na nutné zmeny, týkajúce sa možnosti úpravy cien kategorizovaných zdravotníckych pomôcok bez dopadu na náklady pacientov,” uviedla pre agentúru SITA výkonná riaditeľka SK+MED Katarina Danková.
Novelu zákona, ktorá umožňuje ministerstvu zdravotníctva prehodnocovať ceny zdravotníckych pomôcok v nadväznosti na rast cien nákladových vstupov, schválil parlament vo štvrtok.
Zdroj: (SITA, su;avl)
Odporúčané články
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.

