Ak slovenský automobilový priemysel nezmení portfólio, prechod k bezemisným pohonom spôsobí mnohým firmám problémy

Ak slovenský automobilový priemysel nezmení svoje portfólio, prechod k bezemisným pohonom spôsobí mnohým spoločnostiam výrazné problémy. Na nedávnej konferencii Newmatec, ktorá je zameraná na automobilový priemysel, to uviedol prezident Zväzu automobilového priemyslu SR Alexander Matušek. Zároveň však zdôraznil, že on sám by prechod na uhlíkovo neutrálnu Európu vnímal nie ako ohrozenie, ale ako šancu.
„Automobilový priemysel sa nachádza v bezprecedentnej situácii. Doznievajúca pandemická kríza a vojenský konflikt na Ukrajine zásadným spôsobom zmenili fungovanie výrobných a logistických procesov,” uviedol Matušek. Toto všetko sa podľa neho deje v čase najvýznamnejšej transformácie automobilového priemyslu za 135 rokov jeho existencie. „Európa sa prihlásila k vybudovaniu uhlíkovo neutrálnej spoločnosti do roku 2050, co bude mat zásadný dopad na celý socioekonomický systém,” dodal.
Zväz pritom konštatuje, že iná cesta ako elektromobilita pre Európu do roku 2035 nie je. Ako však zdôraznila generálna tajomníčka Európskej asociácie automobilových dodávateľov Sigrid de Vries, ciele Fit for 55 sú dosiahnuteľné, ale automobilový priemysel v Európe sa potrebuje vrátiť k myšlienke technologickej neutrality. Tak komplexnú záležitosť, akou je mobilita, podľa nej nie je možné zredukovať na príliš zjednodušené riešenia a hrozí, že jednu závislosť vymeníme za inú.
Automobilový priemysel je ťahúňom nášho hospodárstva, generuje 12 percent hrubej produkcie Slovenska, svojimi aktivitami ovplyvňuje priamo aj nepriamo viac ako 245-tisíc pracovných miest a 42,9 percentami sa podiela na celkovom exporte nášho priemyslu.
Zdroj: (SITA, su;zol)
Odporúčané články

Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) upozorňuje cestujúcich na dočasnú výluku električkovej dopravy v mestskej časti Košice – Barca. Dôvodom je oprava električkovej trate v úseku medzi zastávkami VSS, križovatka a Socha Jána Pavla II.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) počas najbližších dní opraví zábradlie a rímsy pred košickým sídliskom Ťahanovce.

Inteligentné zariadenia dnes riadia osvetlenie ulíc, teplotu v budovách, senzory v továrňach a mnohé ďalšie systémy. Práve tieto zariadenia však môžu byť vstupnou bránou pre kybernetické útoky. Preto vládna jednotka CSIRT, pôsobiaca pod gesciou Sekcie kybernetickej bezpečnosti Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, otvorila v Košiciach nové Laboratórium hardvérovej a dátovej analýzy. Odborníci tu budú skúmať zraniteľnosti moderných technológií a pomáhať pri riešení kybernetických incidentov.