Koniec chodenia na matriku. Podpísanie dohody o mene a priezvisku dieťaťa bude jednoduchšie
Štát zavádza automatické vyplácanie príspevku pri narodení dieťaťa. Pre rodičov bude podstatné, aby už v nemocnici podpísali dohodu o mene a priezvisku narodeného dieťaťa, tá sa potom pošle na matriku. Na tlačovej besede o informatizácii služieb štátu pre občanov to povedal minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský.
O novej službe informovali aj vicepremiérka Veronika Remišová, minister práce, sociálnych vecí a rodiny Milan Krajniak, minister vnútra Roman Mikulec a štátny tajomník ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Ján Hargaš.
Minister zdravotníctva Lengvarský zároveň k novej službe uviedol, že od augusta bude mať dieťa pri narodení automaticky zdravotnú poisťovňu svojej matky. Tým sa urýchlia procesy kapitácie dieťaťa. Lengvarský vyjadril spokojnosť so spoluprácou pri príprave novej služby medzi ministerstvami, ako aj s Národným centrom zdravotníckych informácií a nemocnicami. “Záujem pacienta je prvý v rade, ktorý sledujeme,” povedal minister.
Zdroj: (SITA, it;avl)
Odporúčané články
V Košiciach začalo fungovať jedinečné Centrum integrovaných zdravotno-sociálnych služieb, ktoré ponúka koordinovanú podporu na jednom mieste.
Ženy tvoria výnimočnú skupinu obdarovaných, pričom pri výbere darčeka často rozhoduje rovnováha medzi estetikou a zmysluplným využitím. Či už ide o vhodný dar pre partnerku, mamu alebo dcéru, ideálny darček by mal podčiarknuť ich osobitý štýl alebo uľahčiť každodennú rutinu. Prinášame preto overené tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu a dajú sa kúpiť priamo v Košiciach alebo objednať s rýchlym doručením.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.