Kto vyrieši čakanie na košických poštách?
Ak dlho čakáte na pošte, môžete podať oficiálny podnet na poštový regulačný úrad.
Sociálne siete sú stále plné sťažností Košičanov na dlhé čakanie na poštách. Niekoľko podnetov dostala aj redakcia denníka KOŠICE:DNES. Ľudia v nich kritizujú nedávno zavedený vyvolávací systém na Hlavnej pošte. Upozorňujú, že hoci mal vybavovanie urýchliť, stále je na pošte veľa ľudí. Podobné skúsenosti majú aj obyvatelia sídlisk.
[ad][/ad]Z troch okienok iba dve
„Na Ťahanovciach je to hrozné, ešte sa mi nestalo, že by som z pošty odišiel skôr ako za polhodinu. Polovicu pošty má k dispozícii ich banka, v druhej sú tri pracoviská, z ktorých vo väčšine prípadov fungujú iba dve,“ tvrdí Jozef.
Martina Štefančíková hovorí, že na poštu na KVP chodí často. „V minulom roku som tam často čakala veľmi dlho. Fungovali iba dve okienka a stála som tam aj polhodinu,“ povedala denníku KOŠICE:DNES.
Dodržiavanie priemerného času čakania na poštách preveruje pri výkone štátneho dohľadu Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. Podľa jeho tlačového hovorcu Romana Vavra tak robí na základe podnetu alebo priamo. „V tejto oblasti regulačný úrad neeviduje v Košiciach podnety na neprimerane dlhý čas čakania. Eviduje ale viacero informácií v médiách, ktoré v rámci plánovanej kontrolnej činnosti postupne preverí,“ povedal.
Dodáva, že poskytovateľ poštových služieb má povinnosť na minimalizovanie času čakania prijať podľa potreby viacero opatrení, najmä organizačné a prevádzkové. Konať môže aj zákazník.

V norme je dvanásť minút
„Môže uvedený nedostatok riešiť priamo na konkrétnej pošte a obrátiť sa na vedúcu danej pošty. So svojím podnetom sa zákazníci môžu obrátiť aj na Regulačný úrad, a to formou písomnej, elektronickej alebo telefonickej komunikácie,“ vysvetľuje Vavro s tým, že kontaktné údaje sú verejne dostupné na webovej stránke poštového regulačného úradu.
Dopĺňa, že podnet je opodstatnený v prípade, ak priemerný čas čakania pri priehradke konkrétnej pošty v čase špičkovej dennej prevádzky je dlhší ako dvanásť minút. Špičková denná prevádzka je prevádzka počas dvoch po sebe nasledujúcich hodín s najväčšou intenzitou poskytovanej služby.
Okrem dlhých radov si naši čitatelia všimli, že pošta zvýšila aj poplatky. Z cenníka na webovej stránke Slovenskej pošty vyplýva, že zdraželi najmä medzinárodné zásielky. Pre nich pošta zrušila rozdelenie do tried. Ak ste si v minulosti mohli vybrať, či list alebo balík pošlete 1. alebo 2. triedou, kde aj ceny boli rozdielne, teraz už druhá trieda neexistuje. List do Česka s hmotnosťou do 50 gramov sa dal predtým poslať za 80 centov, aj za 90. Dnes je už tarifa 95 centov. Obyčajný list do krajiny Európskej únie do 500 gramov stál 2,80 eura. Dnes zaplatíte 4,20 eura. Doporučený list s hmotnosťou do 100 gramov v rámci Európy zdražel z 2,90 eura na 3,20 eura.
Slovenská pošta naposledy upravila ceny medzinárodných zásielok v roku 2009. Tvrdí, že o zvýšení cien nemusí informovať.
„Túto povinnosť jej neukladá žiadne nariadenie. Aktuálne zvýšenie cien súvisí so zvýšením odmeny pre poštový podnik krajiny určenia, ktorý zabezpečuje doručenie zásielky,“ uviedla hovorkyňa Martina Macková.
[article slug=”preco-su-rady-na-postach”][/article]
Odporúčané články
V Košiciach sa v ako prvom slovenskom meste uskutočnil prieskum duševného zdravia v základných školách (ZŠ). Ako mesto informovalo, jeho výsledky sú priaznivé, väčšina žiakov sa v škole cíti príjemne, bezpečne a má pozitívne vzťahy so spolužiakmi aj učiteľmi.
Akademická únia v Oxforde (AUO) a Európske obchodné zhromaždenie v Oxforde (Spojené kráľovstvo) je inštitúcia s viac ako 25-ročnými skúsenosťami s oceňovaním vynikajúcich podnikov a lídrov zo 74 krajín.
Medzi Bratislavou a Košicami spustili nové letecké spojenie. Prvý let smeroval z hlavného mesta do metropoly východu, následne lietadlo s cestujúcimi z Košíc smerovalo do Bratislavy. Odštartovala tak vnútroštátna linka, ktorá prepojí dve najväčšie mestá na Slovensku. Linka bude lietať deväťkrát týždenne, cestujúcich odvezie moderný Airbus A321. Jeho kapacita je 239 sedadiel. Obsadenosť prvého letu z Košíc dosiahla 97 percent, letieť sa ním chystalo 233 cestujúcich.