Odvolanie Matoviča by bolo populárne, ale situáciu by to nevyriešilo, myslí si Heger

Odvolanie Matoviča by bolo populárne, ale situáciu by to nevyriešilo. Vo vláde nie je problém, je schopná zhodnúť sa. Problémom sú ale koaličné rady a riešením tohto problému by mohla byť neúčasť Richarda Sulíka a Igora Matoviča na nich. Premiér Eduard Heger to povedal v relácii TA3 V politike.
So stranou Za ľudí a hnutím Sme rodina sa zhodli, že SaS by mala odstúpiť od svojho ultimáta. Sulík podľa predsedu vlády sám nevie, aký by bol výsledok Matovičovho odchodu.
Rokovania koaličnej rady by sa podľa Hegera mali zredukovať len na predsedov strán. Matovič aj Sulík sú však obaja predsedami svojich strán a mali by teda poveriť zástupcov, ktorí by sa radi zúčastňovali namiesto nich. Riešenie vidí premiér aj v sankciách, ktoré navrhol v rámci piatich bodov, ktoré navrhol na riešenie koaličnej krízy. Pomôcť by mohla aj výmena štátnych tajomníkov, aby rezorty hospodárstva a financií viac videli jeden do druhého.
Heger tvrdí, že rokovania idú podľa očakávaní. Koaliční partneri si vydiskutovali argumenty, s ktorými SaS prišla, čiže zlý stav štátnych financií a nemožnosť vetovať rodinný balíček zo strany SaS. Argumenty podľa premiéra neboli pravdivé.
Zdroj: SITA, DSe;kl
Odporúčané články

Košické Krematórium prešlo ďalšou výraznou obnovou. Správa mestskej zelene v Košiciach (SMsZ), ktorá je od roku 2019 správcom Krematória a Verejného cintorína, ukončila sanáciu exteriérových stien v dvoch častiach budovy – pri hlavnom vstupe a v zadnej časti budovy s terasou, ktorá je sklenenou stenou spojená s hlavnou rozlúčkovou sálou.

Mesto Košice pripravuje rekonštrukciu viac než trojkilometrového úseku električkovej trate v mestskej časti Nad jazerom. Investícia vo výške takmer 65 miliónov eur má vyriešiť dlhodobé technické problémy, ktoré viedli k zníženiu rýchlosti električiek na viacerých miestach až na 20 km/h a hrozbe odstavenia trate pre jej nevyhovujúci stav.

V pondelok 14. júla sa začína s „ostrou“ modernizáciou električkovej trate (MET) na sídlisku Nad jazerom. Táto časť 2. etapy MET 2 v Košiciach v celkovej dĺžke takmer 7 kilometrov patrí k najvýznamnejším investíciám do skvalitnenia mestskej hromadnej dopravy (MHD), ktoré v nasledujúcich mesiacoch za celkovo takmer 200 miliónov eur uskutoční DPMK a mesto Košice.