DPMK nemá dosť náhradných sklenených výplní pre zastávky
DPMK nemá dosť náhradných sklenených výplní pre zastávky Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) tvrdí, že poškodené sklenené výplne električkových zastávok, ktorých montáž bola súčasťou prvej etapy rekonštrukcie električkových tratí, sa snaží meniť okamžite.
Rozbité sklenené tabule sú napríklad pri Dome umenia, pri Angels aréne aj pri Amfiteátri. Poškodené zábradlie a rozbité sklo je i na zastávke Havlíčková, kde sa stala dopravná nehoda. Denník KOŠICE:DNES upozornil DPMK aj na niektoré zosunuté výplne.
Najprv menia nebezpečné
Hovorkyňa podniku Michaela Karaffová včera informovala, že ich už opravili. „DPMK má na sklade iba niekoľko kusov náhradných sklenených výplní, prednostne preto vymieňa rozbité, a teda nebezpečné sklá. Sklá s menším poškodením nevymieňame,“ vysvetlila Karaffová.
Dodáva, že poškodené sklenené výplne zisťuje dopravný podnik počas vlastných monitoringov tratí, škody im hlásia aj vodiči alebo cestujúci a na poriadok dohliada aj kamerový systém.
Mestská polícia však stále na zábery z týchto kamier dosah nemá, sledujú ich len zamestnanci dopravného podniku. Podľa Róberta Juhásziho z Mestskej polície je dôvodom pravdepodobne technický problém, bližšie ho však nešpecifikoval.
„Nemám informácie ani o tom, či nám dopravný podnik hlási poškodenie rozbitých sklenených výplní vandalmi,“ povedal Juhászi. V prípade, že sa dopravnému podniku nepodarí zistiť páchateľa, škodu musí uhradiť sám. Výmena jednej výplne s montážou pritom stojí približne 180 eur.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Zásah elektrinou a štvormetrový pád. Podľa zverejnených informácií pracoval muž na streche vagóna v Kysaku. Zasahovala záchranka aj vrtuľník.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.