Dnes je to 7 rokov od zrušenia trolejbusovej dopravy v Košiciach
Trolejbusová doprava v Košiciach sa začala kreovať už v roku 1986, kedy bolo potrebné znížiť podiel autobusovej dopravy na dopravných výkonoch celej košickej MHD. Plánovaná trolejbusová sieť bola rozvrhnutá na 4 etapy a po dokončení prvej sa v roku 1993 stali Košice štvrtým slovenským mestom s trolejbusovou dopravou.
Nové košické sídliská boli vybudované v kopcovitom teréne, čo znemožňovalo dopravu električkami. Na rad nastúpili trolejbusy. S budovaním trolejbusovej vozovne prostredníctvom rozšírenia garáže Hornádska sa začalo v roku 1986, avšak Nežná revolúcia jej výstavbu predĺžila. Výstavba vozovne tak trvala 7 rokov.
Schválená plánovaná sieť zahŕňala 4 etapy. Prvá bola Lingov – Hlinkova – Národná trieda – Námestie MMM. Druhá Námestie MMM – Moyzesova – Vojenská – Trieda KVP – Myslava. Tretia Sídlisko KVP – Toryská – Námestie osloboditeľov. Štvrtá, ktorej ukončenie sa predpokladalo v roku 2000, bola Námestie osloboditeľov – Palackého – Sečovská – Lingov.
V auguste 1993 bolo dodaných prvých 15 trolejbusov a mohlo sa začať so skúšobnými jazdami. Prvý trolejbus vyšiel na skúšobnú jazdu 2. septembra 1993. 27. septembra 1993 bola o 13:00 slávnostne otvorená trolejbusová doprava v meste a začala premávať prvá trolejbusová linka s číslom 70. Jej doprava sa v roku 2003 obmedzila len na školské dni.
V roku 2005 bola linka 70 zrušená a začalo dochádzať k obmedzovaniu dopravných výkonov trolejbusovej dopravy. O rok neskôr sa zrušila aj nočná linka 71, ktorá dovtedy premávala zhodne s dennou linkou 70.
Z ekonomických dôvodov došlo v roku 2007 k návrhu zrušenia trolejbusovej dopravy. Neoficiálnym dôvodom však bola možnosť výroby amerických školských autobusov BlueBird práve v priestoroch haly trolejbusov. K zrušeniu však nedošlo a to vďaka petícii, pod ktorú sa podpísalo 10 000 ľudí.
V roku 2010 museli byť trolejbusy preložené na vyššie položené miesta následkom povodní. Navyše kvôli výstavbe nákupného centra Aupark musela byť preložená trolejbusová trať. Dôsledkom nedostatku financií dopravného podniku nebolo možné nakúpiť nové vozidlá a zároveň udržať pôvodné v schopnom stave. Dopravca sa síce snažil vyhlásiť súťaže, ktoré by znamenali nákup nových vozidiel, no tento plán sa nepodaril.
Pravidelná premávka trolejbusov sa skončila 31. januára 2015. A hoci bolo zo začiatku toto zrušenie avizované ako dočasné, trolejbusy sa už do ulíc permanentne nevrátili.
Zdroj: (imhd.sk, wikipedia.org, DK)