Zvyšovanie cien DIAĽNIČNÝCH ZNÁMOK bolo podľa rezortu dopravy nevyhnutné
Zvýšenie cien diaľničných známok začiatkom tohto roka bolo z pohľadu štátu nevyhnutné, aj keď časť motoristov to kritizuje.
Ministerstvo dopravy SR o tom vo štvrtok informovalo s tým, že ceny diaľničných známok na Slovensku vzrástli naposledy v roku 2011. Za dvanásť rokov pritom pribudlo takmer tristo kilometrov nových diaľnic a rýchlostných ciest, rástla inflácia, zvyšovali sa mzdy aj ceny materiálov.
Keby sa ceny diaľničných známok nezvyšovali, tak podľa generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) Vladimíra Jacka diaľnice sa budú podobať na regionálne cesty. „Ak nebudeme zvyšovať ceny diaľničných známok, prídeme do bodu, kedy budú na asfalte trhliny a diaľnice budú vyzerať ako cesty druhej alebo tretej triedy. To asi motoristi nechcú, preto je nevyhnutné zvýšiť cenu diaľničnej známky, aby sme ich mohli udržiavať v náležitej kondícii,“ povedal v rozhovore na sociálnej sieti šéf diaľničiarov.
NDS sa vlani zamerala na riešenie situácie na stavbe obchvatu Ružomberka na úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová. Zhotoviteľ tam na istý čas utlmil práce a so štátom sa dohadoval na tom, za akých podmienok a či vôbec bude na stavbe pokračovať. Napokon sa práce rozbehli, prerazili tunel Čebrať, ktorý je súčasťou uvedeného úseku, a momentálne rokujú o výslednej cene výstavby.
„Nebolo tam ani jedno dobré riešenie. Boli len zlé a horšie. Hrozilo, že zastavíme stavbu. Z pohľadu štatutárov by to bolo najjednoduchšie, lebo tie témy, ktoré sa otvárali, boli veľmi náročné,“ priblížil Jacko s tým, že spravili socioekonomický prieskum. „Ak by sa hľadal nový zhotoviteľ, čas dokončenia by sa posunul a vidíme, ako stúpajú ceny materiálov a všetky ďalšie vstupy. V konečnom dôsledku by bola omnoho drahšia ako to, že pokračujeme so súčasným zhotoviteľom,“ dodal Jacko.
Zdroj: SITA be, su