Gastro sektor privítal návrh na dočasné zníženie dane z pridanej hodnoty
Gastro sektor víta návrh na dočasné zníženie dane z pridanej hodnoty (DPH) na stravovacie služby počas prvých troch mesiacov budúceho roka. Signatári platformy #StáleMámeChuť zároveň vyzývajú všetkých poslancov Národnej rady SR na podporu tohto opatrenia.

„Vítame, že sme sa po takmer troch rokoch výziev dočkali aspoň dočasného zníženia DPH na stravovacie služby. Gastro sektor po pandémii tvrdo zasiahla vojna na Ukrajine, energetická kríza i inflácia a s ňou súvisiaci rast cien potravín,“ uviedol Vladimír Machalík z iniciatívy #StáleMámeChuť.
Poukázal na to, že Slovensko je jednou z mála krajín Európskej únie (EÚ), ktorá stále uplatňuje základnú sadzbu DPH na stravovacie služby a s 20-percentnou sadzbou má Slovensko štvrtú najvyššiu DPH na gastro v EÚ.
„Aj keď obdobie troch zimných mesiacov považujeme za veľmi krátke, dočasné zníženie DPH na gastro považujeme za pozitívne. Aj vzhľadom na vyjadrenia predstaviteľov koalície veríme, že budúci rok dĺžku tohto obdobia prehodnotia a pomôžu tak gastro sektoru postaviť sa na nohy vo vôbec najťažšom období v ére samostatného Slovenska,“ dodal Machalík.
Daň z pridanej hodnoty (DPH) na prepravu lyžiarskymi vlekmi a lanovkami, na akvaparky, na vstupné do športovísk a reštauračné a stravovacie služby sa má v prvých troch mesiacoch budúceho roka znížiť zo súčasných 20 percent na 10 percent. Na dnešnom brífingu o tom informoval minister financií Igor Matovič (OĽaNO).
Zdroj: SITA it, rv
Odporúčané články

Sociálna poisťovňa sprístupnila na svojej webovej stránke novú kalkulačku na informatívny výpočet poistného pre samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) od 1. júla 2025. Živnostníci a ostatné SZČO si tak môžu jednoducho overiť, či im vznikne povinnosť platiť poistné na sociálne poistenie a zároveň si vypočítať jeho výšku.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) od nedele 29. júna upravuje cestovný poriadok viacerých diaľkových, regionálnych aj medzištátnych vlakov. Reaguje tak na výlukové práce, zmeny v infraštruktúre i záujem cestujúcich. K hlavným zmenám patrí nahradenie viacerých spojov expresu Tatran, úprava časov vlakov Kriváň, opätovné zavedenie autovozňov medzi Prahou a východným Slovenskom, ako aj náhradná doprava na viacerých výlukových úsekoch.
