STOPKO: Farbu neriedime vápnom, sivosť spôsobuje reflexná úprava
Všimol som si, že sa opätovne maľuje vodorovné značenie na cestách. Tak ako každý rok. Chcel by som vás požiadať o to, aby ste sa opýtali kompetentných, ako je možné, že značenie je tak nekvalitné a nevydrží. Podľa informácií, ktoré mám, je finta v tom, že sa farba riedi s vápnom. Takto si tá istá firma vyrobí zákazku na každý rok, za peniaze daňových poplatníkov. Dá sa skontrolovať už nastriekané značenie, či je dostatočne kvalitné? Prečo je sivé už od nastriekania? Viktor Stopko, konateľ spoločnosti STOPING, spol. s r. o.: “Vodorovné dopravné značenie (VDZ) vykonávame technológiou – nástrek jednozložkovou farbou, kde sa záruka v mestskej prevádzke pohybuje od 6 do 10 mesiacov. Preto sa značenie obnovuje každý rok. Ak by sa VDZ vykonávalo technológiu – náter dvojzložkovou farbou, záruka by bola 20 až 24 mesiacov. Avšak aj cena by bola minimálne dvojnásobne vyššia a povrchy vozoviek by museli byť v oveľa kvalitnejšom stave. Farba sa v žiadnom prípade neriedi vápnom. Postreh, že značenie je nekvalitné, je z dôvodu toho, že VDZ vykonávame s reflexnou úpravou (posyp balotinou), aby bolo značenie funkčné aj v nočných hodinách. Reflexná úprava spôsobuje to, že VDZ nie je dokonale biele, ale získava nádych do siva, pretože balotina nie je číra ani biela. Ak by sa značenie vykonávalo bez reflexnej úpravy, VDZ by bolo podstatne belšie, čo by vyvolávalo dojem vyššej kvality. Dodávateľ ručí, že VDZ počas poskytnutej záruky bude spĺňať požiadavky noriem. V extrémne namáhaných a frekventovaných úsekoch sa môže stať, že VDZ sa opotrebuje skôr. V takýchto prípadoch vieme v rámci záruky VDZ obnoviť.”