Potraviny Fresh oslavujú 6. narodeniny
Každý rok v júli sa tešíme z toho, že sme zas o rok starší. Tento rok slávime šesťročnicu. Naším najväčším prianím pri tejto udalosti je mať stále viac a viac stálych a spokojných zákazníkov.
Rok 2010
Veľký nástup Občas sa zdá, akoby leto 2010 bolo len nedávno. „To obdobie pre nás znamenalo nový začiatok. Éru čohosi veľkého a vzrušujúceho,“ začína spomínať riaditeľ siete potravín Fresh Miroslav Urban. Z našich ulíc v tom čase zmizol potravinový reťazec Bala a nahradila ho nová značka – FRESH. „Začiatky boli naozaj náročné, tak ako to pri rodiacich sa projektoch býva. Málokto nám veril. Myšlienke nového potravinového reťazca sme však my verili bezvýhradne, a to nás hnalo vpred do tvrdej práce,“ pokračuje svoje rozprávanie.
Myšlienkou FRESHU bolo od počiatku chrániť malých slovenských predajcov pred konkurenciou veľkých zahraničných reťazcov, a to združením pod jednu značku so silným zázemím veľkoobchodu LABAŠ. Malí predajcovia to veľmi ocenili. Dôkazom je veľkolepý nástup FRESHU, ktorý začínal s približne 400 prevádzkami.
A prečo názov FRESH?
„Vzniklo to veľmi spontánne a má to na svedomí môj syn, keď som sa doma pýtal, ako sa bude volať, keď nie Bala. On bez rozmýšľania povedal Fresh. Zapáčilo sa to,- ako sa vraví „láska na prvý pohľad“ a bol Fresh. Aj keď to môže na Slovensku znieť trocha anglicky, vystihuje to presne to, čo čím by tá predajňa mala byť,“ spomína konateľ spoločnosti FRESH Miroslav Labaš. To však nie je jediný rodinný rozmer FRESHU. Ďalším je stabilný tím tejto slovenskej siete potravín, ktorý sa od počiatkov minimálne zmenil. „FRESH tvorí jednu malú veľkú rodinu,“ dodáva s úsmevom Miroslav Urban.
Najväčšie prianie: Stáli zákazníci
Už šesť rokov ponúka FRESH svojim zákazníkom stále viac dôvodov, prečo sa vrátiť do predajní zas a znova. Jedine spokojní a stáli zákazníci sú totiž reálnou vizitkou. Preto ide FRESH stále dopredu. „Napríklad aktuálne stále viac staviame na bio výrobkoch, farmárskych a miestnych potravinových produktoch. Nejde len o biznis. Chceme urobiť niečo pre zdravie našich zákazníkov. Tí sú predsa najpodstatnejší,“ vysvetľuje Miroslav Urban. Aj preto nájdete na FRESH pultoch množstvo zdravších produktov, než v iných reťazcoch.
„Mám vedomosti o tom, že veľmi veľa potravín je rizikových pre zdravie a nemám z toho dobrý pocit. Preto radšej idem ťažšou cestou a chcem urobiť niečo pre to, aby sme predávali zdravšie potraviny ako tie, ktoré výrobcovia bežne ponúkajú,“ vysvetľuje Miroslav Labaš, ktorý sa o zdravosť produktov FRESH stará aj osobne.
Vždy bližšie k vám
Už po roku existencie mal FRESH vyše 700 predajní po celom Slovensku. Ich počet každým rokom narastal. „Snažíme sa byť k bežným zákazníkom najbližšie. Chceli sme byť pre nich čo dostupnejšími. V roku 2013 sme už mali 732 predajní, v roku 2014 dokonca 764 predajní. Dnes je to vyše 800 predajní po celom Slovensku a naše ambície neklesajú,“ povedal Miroslav Urban a dodal, že FRESH nestavia len na frekventovaných križovatkách veľkých miest. Chce byť všade tam, kde to ľudia potrebujú. Aj v malých dedinkách. A kde sa FRESH vidí o ďalších 6 rokov? Podľa Miroslava Urbana si pokojne trúfa prekonať métu 1000 predajní na mape Slovenska.
Najpodstatnejší prvok: Vzťah so zákazníkom
Okrem počtu predajní narastal časom aj sortiment ponúkaných produktov. Aby mali zákazníci FRESHU prehľad o akciových produktoch, zväčšoval sa tiež objem letáka a nielen to: „Začali sme leták vydávať v rámci magazínu zdravé potraviny:dnes so zaujímavými článkami o zdravej výžive, receptami a tipmi. Chceme našich zákazníkov vzdelávať i pobaviť. Inšpirovať. Poradiť. Vytvárať si vzťah s každým jedným z nich, lebo nám na každom z nich záleží,“ povedal Miroslav Urban.
FRESH chce zároveň ísť s dobou aj v ostatných oblastiach. Aj preto aktuálne modernizuje viaceré predajne, vynovuje logo a ďalšie materiály. „Plánujeme zoskupiť špeciálne predajne pod spoločný názov FRESH Plus. To znamená modernejšie predajne so stálou ponukou širokého sortimentu zdravších potravín. V prvom rade pôjde o všetky predajne vo vlastníctve spoločnosti Labaš s.r.o. na východe Slovenska. Do tohto ´exkluzívneho klubu´ sa, samozrejme, budú môcť pridať aj ďalšie prevádzky značky FRESH, po splnení stanovených kritérií,“ vysvetľuje Miroslav Urban a dodáva „V neposlednej rade neustále tvrdo pracujeme na cenovej politike, aby boli potraviny pre našich zákazníkov čo najlacnejšie. Túto stratégiu uplatňujeme aj pri nadštandardných bio produktoch,“ dodáva Miroslav Urban.
Od začiatku 1 značka
Pri návšteve akýchkoľvek potravín FRESH si určite každý z vás všimne bohatú ponuku produktov pod jednotnou značkou FRESH a Fresh Exclusive. „Už krátko po spustení siete našich potravín sme disponovali vyše 90 privátnymi značkami. Dnes ich je neuveriteľných 326,“ vykresľuje ďalej Miroslav Urban. Práve privátna značka FRESH sa môže pýšiť vysokou kvalitou za rozumnú cenu a v mnohých prípadoch so zdravším zložením. Aj preto je u našich zákazníkov tak obľúbená. Expanzia privátnych značiek by mala pokračovať aj do budúcna. Ako naznačil pán Urban, „aktuálnou víziou je rozšíriť portfólio privátnych značiek do niekoľkých kategórii, ako napríklad Fresh Basic, Fresh Bio či Fresh Healthy Living. Viac však prezrádzať nateraz nebudem, naši zákazníci sa ale majú na čo tešiť.“
FRESH teda nespí na vavrínoch. Snaží sa deň čo deň prichádzať s novinkami, ktoré by zákazníkom ponúkli čo najvyššiu možnú kvalitu za čo najlepšie ceny. To si zaslúži zaželať všetko najlepšie potravinám FRESH!
Prianie Miroslava Urbana k 6. narodeninám FRESH
Našej sieti potravín FRESH prajem najmä stálych a spokojných zákazníkov. Prajem si, aby sa do našich predajní zákazníci stále radi vracali a zakaždým v nich našli to, čo hľadajú.
Vízia Miroslava Labaša o ďalšom smerovaní FRESH
Idem ťažšou cestou a chcem urobiť niečo pre to, aby sme predávali zdravšie potraviny ako tie, ktoré výrobcovia bežne ponúkajú.