Spoločnosť Meta zakáže politickú reklamu na svojich platformách v EÚ
Spoločnosť Meta v piatok oznámila, že zakáže politické reklamy na svojich platformách v Európskej únii. Dôvodom majú byť pravidlá, ktoré majiteľ Facebooku a Instagramu Mark Zuckerberg označil za „nefunkčné“.
Zuckerberg bol voči európskym pravidlám veľmi kritický a v januári obvinil Brusel z „cenzúry“, zatiaľ čo tento týždeň americké ministerstvo zahraničných vecí odsúdilo „orwellovskú“ reguláciu sociálnych médií zo strany EÚ. „Toto je ťažké rozhodnutie, ktoré sme prijali v reakcii na nové nariadenie EÚ o transparentnosti a cielení politickej reklamy (TTPA),“ uviedla spoločnosť.
Meta zdôraznila, že používatelia v EÚ budú môcť naďalej diskutovať o politike a zverejňovať politické príspevky, no platená reklama v tejto oblasti nebude povolená. Európska komisia tvrdí, že cieľom nových pravidiel je zvýšiť transparentnosť online reklamy po škandále Cambridge Analytica z roku 2018, keď boli zneužité osobné údaje miliónov používateľov Facebooku na cielenú politickú reklamu.
(SITA,sda)
Odporúčané články
Ak by sa parlamentné voľby konali uprostred novembra, zvíťazilo by v nich hnutie Progresívne Slovensko (PS), volilo by ho 22,1 percenta voličov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu agentúry Focus pre portál 360tka.sk. Prieskum bol realizovaný 11. až 18. novembra na vzorke 1 015 respondentov.
Úrad na ochranu oznamovateľov dostane novú agendu z Ministerstva spravodlivosti SR, a preto sa zmení aj jeho názov. Ide o starostlivosť a odškodňovanie obetí trestných činov. Na tlačovej besede to uviedol podpredseda parlamentu Tibor Gašpar (Smer-SD).
Generálny prokurátor Maroš Žilinka opätovne kritizuje zrušenie Úradu na ochranu oznamovateľov (ÚOO). Názov nového návrhu zákona podľa neho nezodpovedá obsahu činnosti Úradu na ochranu obetí trestných činov a oznamovateľov protispoločenskej činnosti.


