Spoločnosť Meta zakáže politickú reklamu na svojich platformách v EÚ
Spoločnosť Meta v piatok oznámila, že zakáže politické reklamy na svojich platformách v Európskej únii. Dôvodom majú byť pravidlá, ktoré majiteľ Facebooku a Instagramu Mark Zuckerberg označil za „nefunkčné“.
Zuckerberg bol voči európskym pravidlám veľmi kritický a v januári obvinil Brusel z „cenzúry“, zatiaľ čo tento týždeň americké ministerstvo zahraničných vecí odsúdilo „orwellovskú“ reguláciu sociálnych médií zo strany EÚ. „Toto je ťažké rozhodnutie, ktoré sme prijali v reakcii na nové nariadenie EÚ o transparentnosti a cielení politickej reklamy (TTPA),“ uviedla spoločnosť.
Meta zdôraznila, že používatelia v EÚ budú môcť naďalej diskutovať o politike a zverejňovať politické príspevky, no platená reklama v tejto oblasti nebude povolená. Európska komisia tvrdí, že cieľom nových pravidiel je zvýšiť transparentnosť online reklamy po škandále Cambridge Analytica z roku 2018, keď boli zneužité osobné údaje miliónov používateľov Facebooku na cielenú politickú reklamu.
(SITA,sda)
Odporúčané články
Úrad na ochranu oznamovateľov dostane novú agendu z Ministerstva spravodlivosti SR, a preto sa zmení aj jeho názov. Ide o starostlivosť a odškodňovanie obetí trestných činov. Na tlačovej besede to uviedol podpredseda parlamentu Tibor Gašpar (Smer-SD).
Vládny splnomocnenec Peter Kotlár odďaľuje čas vydania správy o manažovaní pandémie COVID-19. Na tlačovej besede to odôvodnil tým, že chce dokončiť objasňovanie neúčinnosti a nebezpečnosti preparátov, ktoré boli použité na „pseudoimunizáciu“ populácie.
„Liberálny majdan v roku 89 nám zobral národnú suverenitu aj sociálne istoty. Spravili z nás otrokov vo vlastnej krajine a dnes nás ešte aj ženú do vojny. A ešte aj ohlupujú nevzdelanú mládež, aby šírila vulgárnu nenávisť a neoliberálny dogmatizmus. Však život ich naučí,“ napísal v sprievodnom statuse k videu.