Šéf parlamentu si vie predstaviť aj zoštátnenie elektrární
Súčasná energetická kríza si podľa predsedu parlamentu Borisa Kollára (Sme rodina) vyžaduje tvrdé zastropovanie cien elektriny, pričom nevylučuje ani zoštátnenie elektrární. Povedal to dnes (4. 9.) v diskusnej relácii Na telo televízie Markíza s tým, že štát by mal vyhlásiť stav energetickej núdze.
„To znamená, že by sme kúpili elektrárne,” vyhlásil Kollár. Zároveň uviedol, že okrem zastropovania cien elektriny pre domácnosti by sa tento krok mal urobiť aj vzhľadom na podnikateľov. Riešiť podľa šéfa parlamentu bude treba aj distribučné poplatky. „Tam nemusíme zoštátňovať, to len upravíme,” skonštatoval.
Kollár takisto povedal, že novým ministrom hospodárstva by mal byť nepolitický odborník z oblasti energetiky. „To musí byť nezávislý odborník, ktorý má kontakty po celej Európe, vyzná sa v tej energetike, vie, čo všetko to napĺňa a musí prísť s riešeniami,” dodal Kollár.
Zdroj: (SITA, sa;ta)
Odporúčané články
Invalidná dôchodkyňa Zlatica Labancová sa po smrti manželka a dcéry stará o dve vnúčatá a svoju ďalšiu postihnutú dcéru. Aj napriek problémom urobila všetko preto, aby vnúčatá neskončili v detskom domove. Doposiaľ bývali v unimobunke v zariadení Oáza – nádej pre nový život v Bernátovciach, kde si kúrili drevom.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.