Slováci POZOR! Na pracoviskách Sociálnej poisťovne zaplatíte už len bezhotovostne
Od začiatku júla zaplatia klienti Sociálnej poisťovne na jej pobočkách už len bezhotovostne. Využiť môžu platobné terminály, bankový prevod, či poštové poukážky. Sociálna poisťovňa o tom informovala v tlačovej správe.
„Z dôvodu skvalitnenia a zrýchlenia služieb v jej pobočkách a vysunutých pracoviskách klienti uskutočnia svoje platby výhradne bezhotovostne,” tvrdí poisťovňa. Pre tento krok sa Sociálna poisťovňa rozhodla postupne, na základe skúseností z tzv. pandemického obdobia. Od apríla 2020 sa v súvislosti s vyhlásením mimoriadnej situácie zrušila hotovostná forma úhrady poistného penále a pokút, a to so zámerom zamedziť šíreniu ochorenia COVID-19. Od 1. júla tohto roka sa stávajú bezhotovostné úhrady trvalými.
Platby bankovkami a mincami na pracoviskách Sociálnej poisťovne nahradia platby platobnými terminálmi, bankovými prevodmi alebo poštovými poukážkami. Svoje záväzky si tak klient dokáže uhradiť aj bez návštevy pobočky. Uhradiť si bezhotovostným spôsobom klienti môžu poistné na sociálne poistenie, povinné príspevky na starobné dôchodkové sporenie, penále a pokuty alebo bezhotovostne vrátiť prípadné neprávom vyplatené dávky.
Zdroj: (SITA, qq;su)
Odporúčané články
Invalidná dôchodkyňa Zlatica Labancová sa po smrti manželka a dcéry stará o dve vnúčatá a svoju ďalšiu postihnutú dcéru. Aj napriek problémom urobila všetko preto, aby vnúčatá neskončili v detskom domove. Doposiaľ bývali v unimobunke v zariadení Oáza – nádej pre nový život v Bernátovciach, kde si kúrili drevom.
V Košiciach začalo fungovať jedinečné Centrum integrovaných zdravotno-sociálnych služieb, ktoré ponúka koordinovanú podporu na jednom mieste.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.