Slovensko patrí medzi krajiny, ktoré neposkytujú žiadne stimuly na nákup elektromobilov
Slovensko je jednou zo šiestich krajín Európskej únie, ktorá neposkytuje žiadne stimuly na nákup elektrických vozidiel. Ako ďalej informuje Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA), podobne sú na tom aj Bulharsko, Dánsko, Estónsko, Lotyšsko a Malta. Väčšina z nich ponúka v súvislosti s elektromobilmi iba daňové úľavy alebo rôzne výnimky.
„Estónsko je jediným členským štátom bez akýchkoľvek fiškálnych stimulov. Dánsko ponúka minimálne sadzby dane z nadobudnutia a vlastníctva. Bulharsko oslobodzuje elektrické vozidlá od daní súvisiacich s vlastníctvom,” objasňuje združenie. Slovensko podľa neho spoplatnilo registráciu elektromobilov maximálnym poplatkom 33 eur, elektrické vozidlá ako aj plug-in hybridy sa odpisujú dva roky.
Ako konštatuje ACEA, takmer všetky členské štáty Európskej únie ponúkajú určitú formu fiškálnej podpory na stimuláciu presadzovania elektromobilov na trhu, ale povaha, ako aj peňažná hodnota takýchto daňových výhod a nákupných stimulov, sa stále veľmi líšia. Aktuálne podľa jeho údajov ponúka stimuly na nákup 21 členských štátov Európskej únie, čo je o štyri viac ako v roku 2021. Naopak, počet krajín, ktoré neposkytujú žiadne stimuly, klesol. Kým v roku 2021 ich bolo desať, v súčasnosti je ich šesť.
Zdroj: SITA (su, zol)
Odporúčané články
Mestskí poslanci na ostatnom rokovaní mestského zastupiteľstva schválili Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) mesta Košice o výkone správy verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie. Definuje povinnosti stavebníkov a ďalších osôb, ktoré svojou činnosťou zasahujú do funkčnosti verejného osvetlenia alebo cestnej svetelnej signalizácie vo vlastníctve a správe mesta.
Minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Samuel Migaľ v Košiciach slávnostne uviedol do prevádzky novovybudovanú časť národného superpočítača PERUN v Košiciach. Ide o jeden z najvýznamnejších projektov digitálnej modernizácie Slovenska, ktorý posunie krajinu medzi štáty s vysokovýkonnou výpočtovou infraštruktúrou európskej úrovne.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.

