Určovanie najvyššieho počtu žiakov na stredných školách sa má od júna zmeniť
Určovanie najvyššieho počtu žiakov na stredných školách samosprávnymi krajmi sa má od 5. júna zmeniť. Kritériá by sa mali zjednodušiť a sprehľadniť. Ministerstvo školstva v návrhu vyhlášky, ktorou sa ustanovujú kritériá na určovanie najvyššieho počtu žiakov prvého ročníka stredných škôl, uviedlo, že reaguje na skúsenosti aplikačnej praxe pri uplatňovaní doteraz platných kritérií. Na potreby aplikačnej praxe má vo väčšej miere reagovať napríklad aj zavedenie nových kritérií ako aj nový systém ich celkového vyhodnotenia.
V porovnaní s predchádzajúcou právnou úpravou návrh, ktorý je v súčasnosti v skrátenom medzirezortnom pripomienkovom konaní, upúšťa od všeobecného kritéria určovania, ktoré predstavoval kvantitatívny model. Na základe daného vzorca boli rozdeľovaní žiaci v samosprávnom kraji v rámci jednotlivých odborov vzdelávania jednotlivým školám v závislosti od hodnôt, ktoré dosahovali tieto stredné školy v jednotlivých čiastkových kritériách. Žiaci stredných škôl by sa mali po novom určovať proporcionálne na základe poradia škôl daného vyhodnotením určovacích kritérií.
„V prípadoch, kde nie je možné postupovať pri určovaní počtu žiakov len na základe kritérií, aplikačná prax ukázala potrebu definovania prehľadného systému princípov určovania, o ktoré by sa mohli samosprávne kraje pri svojom rozhodovaní transparentne opierať a tým aj racionálne odôvodňovať svoje rozhodnutia v špecifických podmienkach vzdelávacích potrieb jednotlivých samosprávnych krajov,“ ozrejmilo ministerstvo. Podľa rezortu tieto princípy zároveň poskytnú argumentačnú bázu pre zriaďovateľov stredných škôl pri konzultačných procesoch so samosprávnym krajom ako aj pri prípadnom podaní žiadosti o preskúmanie určeného počtu žiakov.
Zdroj: (SITA, kh;adz)
Odporúčané články
Hneď po včerajšom rokovaní s lídrami KDH, SaS a Demokratov o spolupráci som vyrazil predstaviť nášho kandidáta na primátora Košíc Martina Mudráka, pretože v PS prikladáme východu Slovenska obrovskú váhu, vyhlásil predseda Progresívneho Slovenska Michal Šimečka.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Metropola východu od stredy premiérovo hostí účastníkov konferencie Šport a spoločnosť. Zástupcovia športovej sféry, štátnej správy, samospráv a ďalší hostia na nej diskutujú o víziách, podnetoch a budúcom smerovaní športu na Slovensku.

