Pokazia červení býci Vianoce slávnemu Bayernu?
Veľký futbalový sviatok dnes o 20. hodine pripravia v nemeckej futbalovej bundeslige svojim fanúšikom dva najlepšie tímy v prebiehajúcej sezóne. V poslednom zápase tohto kalendárneho roka narazia na seba Bayern Mníchov a RB Lipsko.
V 15 dueloch tohto ročníka nazbierali oba tímy zhodne po 36 bodov a majú aj rovnakú bilanciu 11 víťazstiev, 3 remízy a jedinú prehru. Bavorský veľkoklub je na čele tabuľky vďaka lepšiemu skóre.
Lipsko prirovnávajú k Leicestru City
Kým v prípade Bayernu nie je postavenie na špici nič prekvapujúce, u červených býkov z Lipska ide o obrovskú senzáciu. Lipsko je totiž nielen prvým klubom z východného Nemecka, ktorý sa od roku 2009 dostal do bundesligy, ale aj prvým z tejto oblasti na čele najvyššej súťaže od 31. augusta 1991, keď sa rovnaký kúsok podaril Hanse Rostock. Mužstvo rakúskeho trénera Ralpha Hasenhüttla potiahlo v tomto bundesligovom ročníku osemzápasovú sériu víťazstiev a už ho začali prirovnávať k tímu Leicester City, ktorému sa v uplynulej sezóne podarilo triumfovať v anglickej lige. Lipsko pocítilo trpkosť prehry iba v súboji 14. kola na ihrisku Ingolstadtu (0:1).
„Nie sme žiadni lovci Bayernu,” tlmil prílišný optimizmus tréner Ralph Hasenhüttl ešte začiatkom novembra. „Je vysoko nepravdepodobné, že sa v Nemecku zopakuje to, čo sa pritrafilo v anglickej lige,” vyhlásil pred mesiacom športový riaditeľ klubu Ralf Rangnick, ktorý odmietol prirovnania k „líškam” z Leicestru. Faktom však je, že ak dnes Lipsko na pôde Bayernu zvíťazí, na konci roka prezimuje na prvej priečke bundesligy!
Projekt marketingového génia Mateschitza
Nečakané postavenie tohto východonemeckého klubu však vyvolalo v Nemecku mnoho protichodných reakcií. Súvisia s tým, že jeho majiteľom je rakúsky miliardár Dietrich Mateschitz, spoluzakladateľ impéria energetických drinkov Red Bull, ktorý dostal klub z piatej najvyššej súťaže až na špicu bundesligy. Jeho finančná štedrosť je tŕňom v oku fanúšikovských táborov ostatných klubov. Klub dostal aj nelichotivú nálepku, že je len ďalším projektom marketingového génia Mateschitza, pričom názov nápoja nesú aj jeho futbalové tímy v Salzburgu či New Yorku.
Klub športov na tráve…
Keďže Nemecký futbalový zväz nedovoľuje, aby sa názov klubu menil z komerčných dôvodov, lenže Mateschitz chcel priamo doň dostať názov svojej firmy, urobil ešte jedno svojské rozhodnutie. Spojenie RB v názve klubu z Lipska indikuje práve spoločnosť Red Bull, ale oficiálne je skratkou názvu „RasenBallsport” – v preklade klub športov na tráve…
„Klobúk dolu pred ich športovými výkonmi, ale hrajú futbal, aby propagovali svoj energetický nápoj,” poznamenal kriticky Hans-Joachim Watzke, výkonný riaditeľ Borussie Dortmund. Ďalší príklad: v augustovom pohárovom derby na pôde Drážďan domáci priaznivci hodili na ihrisko odrezanú hlavu býka. Práve červený býk je v logu RB Lipsko…
(BL,SITA)
Foto: sita
Odporúčané články
Dnešný zápas medzi FC Košice a Slovanom Bratislava priniesol presne to, čo fanúšikovia futbalu očakávali – emócie, drámu aj gólové momenty. Duel dvoch rozdielnych svetov slovenského futbalu skončil remízou 1:1, no priebeh stretnutia zanechal v divákoch množstvo zaujímavých dojmov.