Rusič chce vyhrať prvý aj posledný zápas v sezóne
Nový ročník hokejovej Tipsport ligy štartuje už v piatok. Oceliari o 18.30 h privítajú v Steel aréne Detvu. Dnes popoludní od 17. hodiny budú hráči i realizačný tím k dispozícii záujemcom na autogramiáde v Auparku. Košický klub, ktorý prešiel výraznými zmenami, chce po rokoch úpadku zvýšiť záujem o hokej. Aj o tom sme sa pozhovárali s výkonným šéfom HC Rastislavom Rusičom.
Mužstvo má za sebou deväť prípravných stretnutí, z toho šesť víťazných. Aké pocity máte po príprave?
Dobré. V zápasoch bolo vidieť progres, výsledky z prípravy nepreceňujeme, ani nepodceňujeme. Podstatné je, že hra postupne dostávala svoju tvár, hoci niektorí hráči ešte nehrali tak, ako by si predstavovali. Prvé kolá ukážu ako na tom sme, lebo hráč sa v prípravnom stretnutí môže prejaviť inak ako už v majstrovskom.
Hokejisti sa ešte pred ostrým štartom stretnú so svojimi fanúšikmi na autogramiáde v Auparku. Bude mužstvo oceliarov bližšie k svojim verným aj v nasledujúcom období? Rozhodli ste sa komunikovať s verejnosťou otvorenejšie?
Prvou úlohou novej správnej rady aj mojou bolo otvoriť dianie v klube širokej verejnosti, byť prepojený s našimi priaznivcami. Už naše prvé kroky naznačili, že toho chceme dosť zmeniť. Trebárs tréningy boli dostupné verejnosti. Na autogramiáde v Auparku je to akýsi oficiálny začiatok kontaktu s fanúšikmi. Budeme otvorení v dobrom i v zlom. Pozývam všetkých na stretnutie s hráčmi, a to nielen kvôli autogramu. Nech sa chlapcov pýtajú čokoľvek, ako sa vraví, nech si ich omakajú.
Tento týždeň ste spustili novinku – predaj permanentiek na splátky. Vyzerá to tak, že o verných priaznivcov bojujete naozaj intenzívne…
Od otvorenia Steel arény a zisku zlatého hetriku je trend návštevnosti na zápasoch klesajúci. Prejavilo sa to na predaji permanentiek, ale aj v návštevnosti ako takej. V prvom rade si chceme získať tých, čo si kúpia permanentku. Aj počas sezóny budeme premýšľať nad tým, ako oceňovať vernosť. Možnosť kúpiť si permanentku na splátky a bez navýšenia je tu pre najmä tých, čo nemajú pokope celú sumu.
Piatkové prvé kolo s Detvou bude mať slávnostný rozmer. Čo vás viedlo k tomu, že sprievodný program sa pred Steel arénou začne o 16.30 h, teda celkom netradične už dve hodiny pred samotným zápasom?
Doba sa zmenila, už to nie je ako pred tridsiatimi rokmi. Hokej nie je už len o samotnom hokeji. Patrí k nemu aj spoločenský kontakt, ľudia sa chcú zabaviť. Je tu trend stretávať sa namiesto prírody v obchodných centrách. Ale aj Steel aréna je reprezentatívnym miestom, kde by sa raz do týždňa mohla stretnúť partia kolegov, kamarátov, ale aj rodina. Samozrejme, vrcholom by mal byť samotný hokejový zápas.
Vaším cieľom, ako ste nám povedali už prvom rozhovore, je vrátiť divákov na tribúny. Isté je, že bez atraktívneho hokeja, príkladného nasadenia či výsledkov to nepôjde. Takže v prvom rade potrebujete pozitívne impulzy z hracej plochy…
Kvalitný hokej je pomyselnou čerešničkou na torte. Všetky naše aktivity musia byť podporené výkonmi na ľade, pohľadným hokejom. Pred úvodným stretnutím s Detvou sa ešte stretneme s hráčmi, aby sme im predostreli spoločnú víziu – napĺňanie Steel arény. Iste, nepôjde to hneď, ale verím, že časom hľadisko naplníme na 80 percent.
S čím budete spokojný po poslednom stretnutí sezóny? Za akých okolností si poviete: predstavy sa naplnili?
Ak sa bavíme o číslach, tak cieľom je, aby priemerná návštevnosť v sezóne vzrástla o 10 – 15 percent. Budem rád, ak sa na jar prejdem po Hlavnej ulici a uvidím, že Košičania nosia trebárs tričká s logom HC Košice, vtedy si poviem, že to stálo za to. Čo sa týka cieľov, som športovec a ten je vždy spokojný, ak sa vyhrá posledný zápas. Ale nechceme ho vyhrať tak, že na tribúne bude len dvetisíc ľudí a tí budú počas celej sezóny pískať, keďže nehráme atraktívny hokej. Nie je tu žiadny Damoklov meč, že čo ak nezískame titul. No ale povedať, že nám stačí trebárs dostať sa do semifinále? To by nebolo fér voči fanúšikom a vlastne ani voči nám. Ambície máme, chceme vyhrať prvý zápas v sezóne s Detvou, ale aj ten posledný.