Aby chlapi na stavbe neskolabovali…
Poriadne horúčavy posledných dní dávajú zabrať aj robotníkom na rekonštrukcii električkových tratí v centre Košíc. Na stavbe sa pred páliacim slnkom totiž nemajú kam ukryť.
Aby chlapi z horúčav neskolabovali, šéfovia im zabezpečujú dostatok vody. Dehydratácia je totiž v takomto počasí pri fyzickej námahe najvážnejším nebezpečenstvom.
“Pitný režim je zabezpečený na všetkých úsekoch stavby. Každá dodávateľská firma si ho zabezpečuje pre zamestnancov vo vlastnej réžii. Firma Dúha ako zhotoviteľ stavby kontroluje, či je pitný režim dodržiavaný. Nestalo sa nám, že by sme zistili nedostatky v tomto smere. Dodávatelia vedia, že je to dôležité pre ľudí, ktorí pracujú v mimoriadne teplých podmienkach. Takže zatiaľ nenastal ani prípad, že by niektorý zamestnanec skolaboval,“ dozvedeli sme sa od hovorkyne Dúhy Natálie Raslavskej.
Rozpálený kov nemôžu ani chytiť
Na to, ako sa im na stavbe, kde sa nemajú kam skryť pred slnkom, robí, sme sa opýtali priamo robotníkov. “Je to poriadna zaberačka, keď vám celý deň páli na hlavu. Niekedy je problém aj s rukavicami chytiť nejaký kus kovu, taký je rozpálený. Pomáhame si, ako môžeme. Veľa pijeme vodu, ktorú nám vozia. A občerství aj to, keď si ju vylejete na hlavu. Len keby sa tak skoro nezohrievala na slnku. Lepšie sa nám robí skoro ráno, keď ešte nie je taká páľava a potom ešte večer, kým je svetlo,” povedal nám jeden z nich, ktorý pracuje na Kuzmányho ulici.
Páľava narúša aj technológiu
Horúce počasie má vplyv aj na časový priebeh prác. Inak sa robí, keď je 20 a inak, keď je 37 stupňov. Podľa informácií z firmy musia mať pracovníci častejšie pauzy, počas ktorých sa môžu skryť do tieňa. Makajú totiž aj počas dňa, kedy je to naozaj náročné.
“Pri týchto vysokých teplotách je narušený aj technologický režim niektorých prác, napríklad v súčasnosti pri lepení bokovníc na koľajnice. Preto sa v týchto dňoch pracuje aj v náhradných termínoch, teda ráno od piatej, kedy je ešte relatívne nižšia teplota, alebo neskôr po ôsmej večer, keď denná teplota klesne,“ vysvetľuje N. Raslavská.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Premiér Robert Fico sa vo štvrtok 4. decembra v parlamente vyjadril k odškodneniu pozostalých po tragickom požiari v Mašličkove. Vyhlásil, že na pomoc nevidí dôvod, pričom úmrtie dvoch detí porovnal so zraneniami cestujúcich po vlakových nešťastiach v dôsledku zlyhania ľudského faktora. Salezián Peter Veselský, ktorý roky pracuje s Rómami na Luníku IX, to vníma ako zbytočnú paušalizáciu a poukazuje na nutnosť posudzovania jednotlivých prípadov osobitne.
Akademická únia v Oxforde (AUO) a Európske obchodné zhromaždenie v Oxforde (Spojené kráľovstvo) je inštitúcia s viac ako 25-ročnými skúsenosťami s oceňovaním vynikajúcich podnikov a lídrov zo 74 krajín.