Aké sú v súčasnosti opatrenia na pošte?
Slovenská pošta, aj vzhľadom na pandémiu, poskytuje naďalej svoje služby. Odporúča však pred návštevou pošty overiť otváracie hodiny konkrétnej pošty na webe, pretože môžu byť upravené. Dôvodom sú karantény či PN-ky zamestnancov pošty. V prípade presunu zamestnancov z jednej pošty na druhú, môžu byť niektoré pobočky úplne zatvorené. Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej pošty, Iveta Dorčáková.
Protipandemické opatrenia priamo na pobočkách
Vzhľadom na súčasnú pandemickú situáciu musela aj Slovenská pošta pristúpiť k zavedeniu opatrení nariadenými Úradom verejného zdravotníctva. “V priestoroch pobočiek je počet zákazníkov regulovaný, tzn. v pobočke sa môže nachádzať jeden zákazník na 25 m². Zároveň musia byť dodržiavané dvojmetrové vzájomné odstupy, čo platí aj pre zákazníkov, čakajúcich pred pobočkou. Do priestorov pobočky môžu vstúpiť iba tí zákazníci, ktorí budú mať riadne nasadený respirátor. Odporúčame priniesť si rukavice a vlastné pero, pri úhrade platieb odporúčame uprednostniť platobnú kartu. K dispozícii je aj dezinfekcia rúk. Ak je to možné, pošta odporúča vybaviť potrebné záležitosti online, cez mobilnú aplikáciu alebo použitím BalíkoBOXov. Všetky kľúčové hygienické opatrenia sú formou piktogramu viditeľne umiestnené pred vstupom na poštu,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty.
Funguje na poštách vyvolávací systém alebo čakanie v rade?
To, či je zavedený vyvolávací systém podľa slov hovorkyne Slovenskej pošty závisí od individuálnych podmienok každej pošty. “Ak je vyvolávací systém v prevádzke, tak si zákazník zvolí štandardným spôsobom požadovanú službu. Ak vyvolávací systém nie je spustený, tak je to kvôli regulácii vstupov pre zabezpečenie protipandemických nariadení,” priblížila situáciu Iveta Dorčáková, hovorkyňa Slovenskej pošty.
Slovenská pošta upravuje aj doručovanie doporučených zásielok a balíkov
Obyvatelia si obyčajné a doporučené zásielky nájdu priamo vo svojich schránkach. Deň doručenia je zároveň dňom vhodenia zásielky do schránky. Podľa slov hovorkyne Slovenskej pošty si rôzne úradné či doporučené zásielky alebo balíky prevezmú priamo na otvorenom priestranstve. „Ak adresáti nebudú zastihnutí, dostanú do poštovej schránky oznámenie o uložení zásielky v pobočke pošty,“ dodala Dorčáková.
Zdroj: (SITA, md;kh, Slovenská pošta, vu)
Odporúčané články
Prípady známe ako spiking, pri ktorých sú ľuďom do nápojov nepozorovane pridávané drogy, sa už neobmedzujú len na filmové scenáre, ale stávajú sa realitou aj na Slovensku.
Univerzitná nemocnica L. Pasteura v Košiciach zaviedla AI softvér, ktorý mení fungovanie oddelenia urgentného príjmu. Tento nový nástroj, prvý svojho druhu na Slovensku, umožňuje lekárom rýchlejšie a efektívnejšie triediť pacientov, pričom zabezpečuje, aby sa urgentnej starostlivosti dostalo tým, ktorí to najviac potrebujú.
Aj v letných mesiacoch je podpora pacientov veľmi dôležitá. Najväčší vplyv má predovšetkým darovanie krvi.