Ako sa správať pri ohrození psom? Slovenská pošta školí zamestnancov
Poštoví doručovatelia pri svojej práci v teréne čelia nárastu útokov psov. Spoločnosť Slovenská pošta, a. s., eviduje ročne desiatky takýchto prípadov, a preto začala organizovať školenia pre svojich doručovateľov. Zamerané sú na to, ako zabrániť útoku psa a znížiť riziko napadnutia, informovala v pondelok štátna poštová spoločnosť.
„Počet útokov psov na poštových doručovateľov narastá, preto Slovenská pošta organizuje pre doručovateľov, tentokrát z Bratislavského kraja, školenie,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková. Školenie sa uskutoční v stredu 28. septembra od 8:00 do 12:00 vo výcvikovom stredisku Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Mlynskej doline v Bratislave.
„Školenie bude rozdelené na teoretickú a praktickú časť a jeho cieľom je oboznámiť účastníkov s technikami a nástrojmi, ktoré im môžu pomôcť pri ohrození psom. Inštruktori vysvetlia a predvedú, ako sa správať pri stretnutí so psom, resp. svorkou psov,“ priblížila Dorčáková.
Podľa štatistík bolo za rok 2019 evidovaných 28 útokov psami na poštárov, v roku 2020 celkom 41 útokov, v roku 2021 to bolo 22 útokov a v roku 2022 od januára do augusta už 79 útokov psov na doručovateľov. „Najviac udalostí je hlásených z Košického, Nitrianskeho a Trenčianskeho kraja,“ dodala hovorkyňa Slovenskej pošty.
Zdroj: (SITA, be, qq)
Odporúčané články
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od obnovy úpravne vody v Stakčíne po výhru dvoch Košičaniek na svetovom šampionáte v kickboxe. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.