AKTUALIZOVANÉ: Po rekonštruovanej trati prešla prvá električka!
Takmer 14 mesiacov sa na trase od Námestia Maratónu mieru až po Staničné námestie neobjavila električka. Prvá po viac než roku ju prešla v piatok na testovacej jazde.
Zhotoviteľské združenie prešovskej firmy Dúha a poľskej spoločnosti ZUE z Krakova testovalo trať, ktorú rekonštruuje už od augusta minulého roku. Od Dopravného podniku mesta Košice si prenajali jednu električku s nápisom Technologická jazda.
Čakanie pri polícii
Skúšobná jazda neprebehla bez zádrheľov. Obratiská síce prešla plynulo, ale pre výpadok elektriny v trakčnom vedení sa električka zastavila pri budove polície na Kuzmányho ulici, kde musela čakať, kým vedenie opravia.
“Pre nás a nášho partnera spoločnosť ZUE to bola funkčná skúška na tratiach koľajníc a na trakčnom vedení pomocou jazdy električky po celej zrekonštruovanej trase IKD. Trvala štyri hodiny, počas ktorých sme vykonali detailnú kontrolu všetkých trás,” informoval nás predseda predstavenstva firmy Dúha František Mrava.
Nastavovali technické parametre
Električka prešla po trati dvakrát. Najprv premávala rýchlosťou do 20 km/h, odborníci nastavovali rôzne technické parametre trakcie a meniarne. Potom nasledovala druhá jazda po celej trase už s prevádzkovou rýchlosťou približne 50 km/h.
“Druhá jazda potvrdila správnosť nastavení všetkých parametrov pre plynulý a bezpečný chod električiek na zrekonštruovanej trati. Funkčná skúška prebehla bez akýchkoľvek problémov,” zhodnotil F. Mrava.
Košičania fotili
Prvú jazdu električky si po dlhých mesiacoch nenechali ujsť mnohí Košičania, ktorí si ju aj fotili. Mohli si tak všimnúť jednu vec, na ktorú šéf Dúhy osobitne upozornil: “Okrem spomínaných technických parametrov sa nám pri skúške potvrdila aj jedna z podstatných priorít tohto projektu – aby chod električiek po trase bol tichý a aby hlučnosť bola minimálna.“
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Finančné prostriedky, ktoré sľúbil podpredseda vlády a minister životného prostredia SR Tomáš Taraba v objeme 600 miliónov eur na dekarbonizáciu U. S. Steel Košice, sa nepodarí z objektívnych dôvodov vyčerpať. Informoval o tom Taraba a dodal, že na prostriedky z prvej tranže v objeme vyše 300 miliónov eur, ktoré boli určené pre železiarne, vyhlásia novú dekarbonizačnú schému pre slovenské podniky.
Na sídlisku Ťahanovce sa spustila petícia za výstavbu nového výjazdu z Americkej triedy na Magnezitársku ulicu. Cieľom má byť zlepšenie dopravnej situácie v mestskej časti prostredníctvom nového výjazdu, ktorý by dokázal odkloniť časť dopravy smerujúcej na Hlinkovu ulicu, čo má dokazovať už vypracovaná dopravná štúdia. Autorom petície, pod ktorej online verziu sa doteraz podpísalo viac ako 270 občanov, je starosta mestskej časti Miloš Ihnát.
Východoslovenská vodárenská spoločnosť, a.s. (VVS) nebude pre Dlhopisový program garantovaných výnosov prepúšťať zamestnancov či rozpredávať majetok. Vyplýva to z uznesenia predstavenstva a dozornej rady VVS, ktoré bolo prijaté jednomyseľne.