Andrej Danko: Slovensko potrebuje aspoň vnútroštátnu leteckú linku
Slovensko potrebuje aspoň vnútroštátnu leteckú linku medzi Košicami, Popradom a Bratislavou. Je to potrebné preto, aby sme boli schopní udržať tieto letiská v prevádzke.
Skonštatoval to predseda parlamentu a SNS Andrej Danko v súvislosti s tým, že sa národniarom nepodarilo presadiť zámer v podobe národného leteckého prepravcu. Tejto myšlienky sa však nevzdáva.
Poznamenal, že národný letecký prepravca u ministra dopravy nenašiel pochopenie.
Arpád Érsek (Most-Híd) pred stredajším rokovaním vlády uviedol, že projekt národného leteckého prepravcu je stratový projekt. Vyhlásil to základe analýzy, ktorú dal vypracovať. „Analýza ukázala, že to nie je vhodný projekt, preto to do vlády predkladať nebudem,“ povedal minister s tým, že čísla, ktoré z analýzy vzišli, sú pre neho zaväzujúce.
Koncepcia využitia
„Ja verím, že dospejeme k tomu, čo som vždy hovoril, že potrebujeme aspoň internú lietajúcu linku medzi Košicami, Popradom a Bratislavou, lebo nebudeme schopní udržať tieto letiská, najmä Poprad, v prevádzke. Je tam strašne veľa problémov pri prevádzke v Poprade a tie letiská sú 30 rokov zanedbané aj z hľadiska náletových plôch, aj z hľadiska techniky,“ dodal Danko.
Podľa neho je preto potrebné hľadať nejaký systém. „Jedna z ciest je národný letecký prepravca. To však nemôžeme pri súčasnej finančnej situácii siliť,“ zdôraznil s tým, že v tejto súvislosti viedol aj rokovania, ktoré odovzdal ministrovi dopravy v kontaktoch s určitými prepravcami.
Podotkol, že aj na Slovensku sa už používajú lietadlá na dopravu oveľa častejšie ako v minulosti. „Máme pomerne dobrú infraštruktúru letísk a my musíme hľadať nejakú koncepciu využitia,“ vyhlásil Danko.
Kyvadlová doprava pri Dunaji
Zároveň skonštatoval, že je tiež „hriech“ nevyužívať Dunaj.
„My sme jeden z mála štátov, ktorý toto zanedbal zo štátov, ktoré sa nachádzajú pri Dunaji. Len to chce naozaj zodpovednú a jasnú debatu, ale chce to aj väčšiu politickú moc,“ doplnil s tým, že Érsek akceptoval, že by sa mohla pre odľahčenie dopravy v Bratislave urobiť nejakým spôsobom kyvadlová doprava pre smer Šamorín a obyvateľov oblastí pri Dunaji.
[ad][/ad]Podľa opozície je to plytvaním financií
Analýzy zaoberajúce sa národným leteckým dopravcom sú plytvaním financií. Myslia si to opozičná SaS a hnutie OĽaNO, ktoré podľa vlastných slov na neopodstatnenosť tohto projektu upozorňovali.
Liberáli skonštatovali, že zaoberanie sa zriadením národného leteckého dopravcu vnímali od začiatku ako stratu času a mrhanie financiami.
„Už pred pol rokom sme upozorňovali vládu a verejnosť na to, že zriadenie národného leteckého dopravcu je dopredu odsúdené na zánik. Tiež sme varovali, že vypracovanie analýz za 57-tisíc eur je vyhadzovanie peňazí von oknom. Ešte skôr než sa akákoľvek analýza začala robiť, bolo jasné, ako to celé dopadne,“ poznamenal poslanec za SaS Miroslav Ivan s tým, že peniaze za analýzu by mali byť zosobnené.
Ekonomický nezmysel
OĽaNO označilo národného leteckého aj vodného dopravcu za „ekonomický nezmysel“. Poslanec hnutia Ján Marosz tvrdí, že vláda by sa mala najskôr postarať o „kolabujúcu“ železničnú dopravu a až potom pracovať na nových projektoch.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Košický primátor Jaroslav Polaček (nezávislý) podpísal v uplynulých dňoch zmluvy s dvoma zhotoviteľmi, ktorí uspeli vo verejnom obstarávaní v rámci revitalizácie verejného priestranstva na uliciach Bašťovanského a Clementisova na sídlisku Dargovských hrdinov.
Polícia vyzýva motoristov, aby mysleli na prezutie zimných pneumatík včas, a takisto, aby mysleli na ďalšie povinnosti, ktoré by mali splniť pred jazdou počas zimného obdobia. Za nesplnenie týchto povinností hrozí vodičom mastná pokuta!
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.