Arogantného šoféra autobusu vyriešili pohovorom
Prípad vodiča autobusu, ktorý podľa očitého svedka odmietol predať lístok mladej dievčine a vulgárne jej nadával, vzbudil veľkú pozornosť verejnosti. Riešili ho aj jeho nadriadení.
Minulý týždeň uverejnil denník KOŠICE:DNES článok s príbehom, o ktorý sa s nami podelil Košičan Miroslav. Opísal v ňom situáciu, ktorú zažil v autobuse MHD. Vodič autobusu odmietol predať lístok dievčine, ktorá si ho chcela kúpiť priamo vo vozidle. Keď sa ho pýtala na dôvod, okríkol ju, aby nestála vo dverách. Pri vystupovaní mu dávala euro, aby si nemyslel, že chcela cestovať načierno. Dočkala sa vulgárnych nadávok, dokonca za ňou nadávajúc vybehol z autobusu.
Psychologické školenia
Podnet sme hneď poslali do Dopravného podniku mesta Košice (DPMK). Koncom minulého týždňa sme dostali informáciu o tom, ako vyriešili prípad.
„Priamy nadriadený vodiča prešetril váš podnet osobným pohovorom. Vodič priznal, že cestujúcej odmietol predať cestovný lístok, pretože nedodržala postup uvedený v prepravnom poriadku. Konkrétne nenastupovala prednými dverami a o predaj lístka požiadala s časovým odstupom. Obvinenia, že voči cestujúcej vystupoval hrubo a vulgárne a že jej tykal, dôrazne odmietol. Na tomto stanovisku trvá a nebráni sa priamej konfrontácii s cestujúcou,“ uvádza hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Podľa jej slov vodiči DPMK každoročne absolvujú psychologické školenia zamerané prednostne na ich vystupovanie pri styku s cestujúcimi.
[ad][/ad]„Základné pravidlá, ktoré pre nich platia, spomínanému šoférovi nadriadený na pohovore znovu pripomenul, zároveň sprísni kontrolu ich dodržiavania,“ uzatvorila Karaffová.
Nebola sama
Na Facebooku rozprúdil článok búrku reakcií. Viaceré z nich opisovali podobné skúsenosti, ako mala neznáma dievčina.
„Mne sa stalo tiež to isté, keď som išla z práce. Chcela som si kúpiť lístok u vodiča, ale mala som len dvojeurovku. Nemal mi vydať, tak som mu povedala, že si prosím dva lístky. Na to len odvetil, že tu nie je žiadny predpredaj lístkov. Tak som sa otočila, že vystúpim a nebudem riskovať pokutu pre takého ‚ochotného‘ vodiča. Jeho reči som ignorovala a tehotná som sa prešla po tej horúčave,“ napísala Košičanka Veronika.
Podobných prípadov pridali ľudia viac. Našli sa však aj takí, ktorí sa vodičov zastali a poukázali na ich vyťaženosť, náročnosť a zodpovednosť práce a neraz aj arogantných cestujúcich. „Len vodič sa nemá kde sťažovať, cestujúci áno,“ skonštatoval diskutujúci Majo.
[ad2][/ad2]V sobotu sa na sociálnej sieti objavil ďalší prípad nielen arogantného, ale aj agresívneho vodiča. Martin cestoval ráno o 9.06 linkou č. 52 z Krásnej do Šace. Šofér podľa jeho vyjadrenia cestujúcim vulgárne nadával a po vystúpení z vozidla Martina schmatol za ruku, ktorú mu aj poškriabal. „Vodič pokračoval vyhrážkami, že sa mám tešiť, keď ho stretnem v civile,“ napísal na Facebook Martin, ktorý k svojmu statusu pridal aj fotky poranenej ruky. Dopravný podnik mesta Košice sme opäť požiadali o vyjadrenie, čakáme na odpoveď.
(JV)
Odporúčané články
Mesto Košice bude jediným slovenským mestom, v ktorom koordinovane sčítajú ľudí bez domova. Ako samospráva informovala, ide o projekt, ktorý vznikol v rámci iniciatívy EPOCH – Európskej platformy boja proti bezdomovectvu. Financovaný je z grantovej výzvy Európskej komisie.
K dopravnej nehode osobného auta s nákladným autom, ktorá sa stala v pobdelok (8. 4.) v dopoludňajších hodinách pri Rožňave, letel záchranársky vrtuľník z Košíc. Informuje o tom hovorkyňa Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby ATE Zuzana Hopjaková.
Začiatok mája prinesie do Košíc zmeny v MHD. Ako informuje Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) zmeny v cestovných poriadkoch sa dotknú viacerých nosných liniek.