Až 147 vodičov v Košiciach nedalo na priechode prednosť chodcovi so zrakovým postihnutím
Dnes v dopoludňajších hodinách bola pri príležitosti Svetového dňa Bielej palice na piatich stanovištiach Košického kraja realizovaná dopravno-preventívna akcia.
Cieľom akcie bolo zvýšiť povedomie vodičov o význame a funkcii bielej palice a tak pozitívne prispieť k bezpečnosti všetkých účastníkov cestnej premávky. V zmysle zákona je vodič povinný dbať na zvýšenú opatrnosť voči cyklistom a chodcom, najmä deťom, starým osobám a osobám so zdravotným postihnutím, osobitne voči osobám, ktoré používajú bielu palicu. Biela palica plní svojou farbou signalizačnú funkciu a pomáha tak zvyšovať bezpečnosť chodca so zrakovým postihnutím.

Ako informovala hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Košiciach, v rámci Košického kraja bolo voči chodcom so zrakovým postihnutím v čase konania akcie z celkového počtu 585 vodičov ohľaduplných 438 vodičov a 147 vodičov nerešpektovalo povinnosti vodiča a nezastavilo na signál zdvihnutej bielej palice chodca so zrakovým postihnutím.
Polícia vyzýva vodičov, aby dodržiavali pravidlá v cestnej premávke, dbali na bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky a boli ohľaduplní a solidárni zvlášť voči chodcom so zrakovým postihnutím.
Zdroj: (SITA, KR PZ v Košiciach)
Odporúčané články
Oddnes je časť parkovacích miest na Berlínskej ulici v košickej mestskej časti Sídlisko Ťahanovce spoplatnená. Ako informovala mestská časť na sociálnej sieti, k danému riešeniu dospeli po dlhoročných sporoch na základe dohody medzi mestskou časťou, mestom Košice a súkromným vlastníkom pozemkov, spoločnosťou MPV Družstvo.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.