Bikesharing v meste dostal zelenú
Krátkodobé zapožičanie bicykla za poplatok je čoraz reálnejšie. V Košiciach ho plánuje prevádzkovať Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), ktorá získala 580-tisíc eur.
Projekt posudzovalo Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR. Výzva bola stanovená na obnovu a rekonštrukciu existujúcich a budovanie nových cyklistických komunikácií či na výstavbu doplnkovej cyklistickej infraštruktúry.
Systém verejného zdieľania bicyklov je určený na krátkodobé zapožičanie bicykla za poplatok. Poslanci mestského zastupiteľstva vlani v septembri schválili prenájom častí pozemkov, na ktorých vybuduje ZSSK stanovištia.
[ad][/ad]Na sedem rokov za jedno euro
Štátna spoločnosť má záujem zriadiť v meste 14 stanovíšť s tým, že jedno z nich musí byť na Staničnom námestí. Poslanci jej odklepli dokopy 420 metrov štvorcových verejných priestranstiev na sedem rokov za jedno euro ročne. Mesto sa pritom na projekte nebude nijako finančne podieľať.
ZSSK okrem Staničného námestia má záujem o lokality Tyršovo nábrežie, Protifašistických bojovníkov, Šrobárova ulica, Magistrát mesta Košice, Hlavná ulica pred OC Dargov, ale aj Požiarnická či Kasárenské a Festivalové námestie.
Ako vlani uviedol Tomáš Kováč, hovorca ZSSK, v prípade pozitívneho vývoja je predpokladaný termín spustenia testovacej prevádzky odhadovaný na druhú polovicu tohto roka. Dodal, že v meste má jazdiť celkovo 210 bicyklov.
[ad2][/ad2]Z rovnakej výzvy ako ZSSK získalo mesto 154-tisíc eur na cyklotrasu Košice Eurovelo 11, ktorá prepojí medzinárodnú cyklistickú magistrálu. Vznikne súvislý úsek začínajúci v mestskej časti Krásna, vedúci pozdĺž Hornádu cez Sídlisko Nad jazerom s vyústením na Bosákovej ulici.
Čítajte viac:
Odporúčané články
V metropole východu vyhlásili v noci z piatka na sobotu prvý kalamitný stupeň v súvislosti s nepriaznivou poveternostnou situáciou.
Kandidát na predsedu Košického samosprávneho kraja Majo Porvažník a kandidát na primátora Košíc Martin Mudrák dnes spoločne oznámili spustenie crowdfundingovej kampane na Donio na podporu ich spoločného projektu „Žeby dobre bolo“. Ide o prvú komplexnú a profesionálnu víziu, ktorej cieľom je zmeniť Východné Slovensko a Košice z prežívajúceho regiónu na miesto európskeho významu.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.