Červená vlna nepoteší
Modernizácia električkových tratí so sebou prináša komplikácie aj na miestach, kde by ste to nečakali. V súčasnosti napríklad v podobe „červenej vlny“ na Watsonovej. Svoje by o tom vedeli rozprávať všetci vodiči.
Viacerým z nich v posledných dňoch prekáža (ne)koordinovanie semaforov na Watsonovej po tom, čo pribudol nový pri obchodnej akadémii. „Tento semafor už nie je ovládaný tlačidlom, ale má stály cyklus. Ak idem cestou od amfiteátra po Watsonovej, tak sa nezriedka podarí najprv stáť pri obchodnej akadémii, potom na križovatke Watsonova – Boženy Němcovej, kde osadili ďalší nový semafor. Keď sa pohnem ďalej, zasa prídem na červenú na križovatku s Komenského ulicou,“ opisuje situáciu náš čitateľ.
Vymenený radič
Naše skúsenosti na uvedenom úseku sú veľmi podobné. Prešli sme ho viackrát včera počas plnej premávky. Ani v smere od amfiteátra, ani od Mieru sa nám nepodarilo prejsť križovatkami bez zastavenia na červenú.
Keďže správnym orgánom cestnej siete na území mesta je magistrát, otázky na nastavenie a koordináciu semaforov na Watsonovej ulici sme adresovali naň. Podľa mesta je súčasná situácia dôsledkom zmien zapríčinených modernizáciou električkových tratí.
„V priebehu stavby MET sa vymenil aj radič cestnej svetelnej signalizácie (CSS). Nový radič bol osadený 18. mája 2017. Mestu Košice bude nová CSS odovzdaná v rámci odovzdania celej stavby. Ešte predtým však bude musieť byť „zelená vlna“ na Watsonovej a Hlinkovej funkčná,” informovala nás hovorkyňa magistrátu Linda Šnajdárová.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Jedna z kľúčových dopravných tepien v Košiciach, Jantárová ulica, získala po mesiacoch prác nový vzhľad.
Po mimoriadnom roku 2023, keď letisko vybavilo viac ako 625-tisíc cestujúcich, prešlo bránami letiska za prvých desať mesiacov tohto roka už 656 561 pasažierov, čo predstavuje nárast o 17,4 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka.
Tento víkend sa v Košiciach dokončí oprava mosta cez rieku Hornád na Hlinkovej ulici.