Červená vlna nepoteší
Modernizácia električkových tratí so sebou prináša komplikácie aj na miestach, kde by ste to nečakali. V súčasnosti napríklad v podobe „červenej vlny“ na Watsonovej. Svoje by o tom vedeli rozprávať všetci vodiči.
Viacerým z nich v posledných dňoch prekáža (ne)koordinovanie semaforov na Watsonovej po tom, čo pribudol nový pri obchodnej akadémii. „Tento semafor už nie je ovládaný tlačidlom, ale má stály cyklus. Ak idem cestou od amfiteátra po Watsonovej, tak sa nezriedka podarí najprv stáť pri obchodnej akadémii, potom na križovatke Watsonova – Boženy Němcovej, kde osadili ďalší nový semafor. Keď sa pohnem ďalej, zasa prídem na červenú na križovatku s Komenského ulicou,“ opisuje situáciu náš čitateľ.
Vymenený radič
Naše skúsenosti na uvedenom úseku sú veľmi podobné. Prešli sme ho viackrát včera počas plnej premávky. Ani v smere od amfiteátra, ani od Mieru sa nám nepodarilo prejsť križovatkami bez zastavenia na červenú.
Keďže správnym orgánom cestnej siete na území mesta je magistrát, otázky na nastavenie a koordináciu semaforov na Watsonovej ulici sme adresovali naň. Podľa mesta je súčasná situácia dôsledkom zmien zapríčinených modernizáciou električkových tratí.
„V priebehu stavby MET sa vymenil aj radič cestnej svetelnej signalizácie (CSS). Nový radič bol osadený 18. mája 2017. Mestu Košice bude nová CSS odovzdaná v rámci odovzdania celej stavby. Ešte predtým však bude musieť byť „zelená vlna“ na Watsonovej a Hlinkovej funkčná,” informovala nás hovorkyňa magistrátu Linda Šnajdárová.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Prezident Pellegrini rozhodnutím nevyhlásiť referendum konal v rámci ústavou zverenej právomoci. Informovali o tom z Kancelárie prezidenta (KP) SR. O vyhlásenie referenda o zrušení sankcií proti Rusku hlavu štátu v petícii žiadali zástupcovia Slovenského hnutia obrody (SHO).
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
O zmene nebezpečnej križovatky pri amfiteátri na Festivalovom námestí sa hovorí už dlhé roky. Obyvatelia Košíc si môžu všimnúť obrovské žeriavy na stavbe polyfunkčného objektu, zmenu dopravy je badať na časti Starej spišskej cesty. Práce na zmene križovatky mali podľa magistrátu začať v septembri tohto roka. Prevažnú časť má budovať developer. Mesto sa finančne bude podieľať na prestavbe križovatky spolu s investorom CTR.