České aerolínie rušia lety aj medzi Bratislavou a Košicami
AKTUALIZOVANÉ
Po tom, čo nad Českými aerolíniami (ČSA) prevzala kontrolu firma Smartwings, prichádzajú viaceré zmeny. Ako informoval portál slovakaviation.sk, aerolinky optimalizujú sieť svojich liniek.
Tej padla za obeť aj vôbec prvá linka ČSA z Prahy do Bratislavy, ale aj vnútroštátna linka Košice – Bratislava, ktorá prestane premávať od 12. januára 2019. „Vyplýva to z rezervačného systému dopravcu, kde už lety nie sú po tomto termíne v predaji,“ uvádza portál. Linka medzi Prahou a Košicami zatiaľ ostáva v prevádzke, tak ako doteraz bude lietať 9 krát týždenne.
[ad][/ad]Alternatívou je Viedeň
Portál, ktorý sa venuje slovenskému letectvu, však vo svojej správe uvádza, že do úvahy prichádzajú len dva dôvody – nedostatok lietadiel, keďže České aerolínie postupne vyraďujú lietadlá ATR z flotily, alebo hospodárske výsledky linky.
Za posledných päť rokov ČSA medzi Bratislavou a Košicami ročne vybavili približne 12-tisíc cestujúcich. Bola to jediná pravidelná linka (šesťkrát týždenne) medzi týmito dvomi mestami.

Budú hľadať nového prepravcu
„Stále, keď končí letecké spojenie, je to pre letisko a mesto či región správa, ktorá nie je pozitívna. V tomto prípade však cestujúci môžu využiť spojenie medzi Košicami a Viedňou, ktorá je s Bratislavou spojená autobusmi premávajúcimi v 20-minútových intervaloch. Našou snahou však bude hľadať leteckého prepravcu, ktorý by toto spojenie mohol obnoviť,“ povedal Michael Tmej, výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva Letiska Košice.
Väčšie lietadlá by neboli rentabilné
České aerolínie potvrdili, že s dvoma linkami na Slovensku končia. Okrem toho bude zrušená aj pravidelná linka medzi Prahou a Ostravou.
„Hlavným dôvodom ukončenia prevádzky je, že spoločnosť vracia tri lietadlá ATR 42 v nasledujúcich týždňoch lízigovej spoločnosti. Nasadzovať na tieto linky prúdové lietadlá s väčšou kapacitou, ktoré budú vo flotile ČSA, nedáva z ekonomického hľadiska zmysel. Ani jedna z liniek nemá na tento krok obchodný potenciál či predpoklad ďalšieho rastu dopytu,“ uviedol pre KOŠICE:DNES Daniel Šabík, tlačový hovorca ČSA.
Cestujúci zo zrušených letov môžu na webových stránkach spoločnosti požiadať o refundáciu leteniek.
(JV)
[ad2][/ad2]Odporúčané články

Nachádza sa v areáli Bytového podniku mesta Košice (BPMK), v mestskej časti Vyšné Opátske. Za akých okolností môže mesto nechať vrak odtiahnuť pre agentúru SITA objasnil Matúš Ziarko z referátu správy a údržby ciest košického magistrátu.

V pondelok 14. júla sa začína s „ostrou“ modernizáciou električkovej trate (MET) na sídlisku Nad jazerom. Táto časť 2. etapy MET 2 v Košiciach v celkovej dĺžke takmer 7 kilometrov patrí k najvýznamnejším investíciám do skvalitnenia mestskej hromadnej dopravy (MHD), ktoré v nasledujúcich mesiacoch za celkovo takmer 200 miliónov eur uskutoční DPMK a mesto Košice.

V Košiciach žilo pred druhou svetovou vojnou približne 60-tisíc obyvateľov, z nich bolo približne 12 500 Židov. Väčšina žila v južnej časti mesta, kde vyrástli i viaceré synagógy, približuje pre agentúru SITA kurátorka Galérie Ľudovíta Felda v Košiciach Jana Teššerová. Deportácie Židov z Košíc sa začali až v roku 1944, keďže mesto od prvej viedenskej arbitráže v roku 1938 patrilo pod Maďarsko. Deportovaných bolo 15 807 Židov, a to nielen zo samotného mesta, ale aj z blízkeho okolia.