Cesta popri kameňolome trápi vodičov
Kostolianska cesta, po ktorej denne mnohokrát jazdia kamióny z kameňolomu Hradová, často znepríjemňuje život ostatným vodičom. Vozovka pokrytá prachom, pieskom a hlinou znečisťuje prechádzajúce autá.
Problém však nie je len estetický. „Kvôli špine som mala zablatené celé čelné sklo, čo znižovalo viditeľnosť pri jazde. Aj po použití stieračov a vody z ostrekovačov bolo sklo opäť špinavé do niekoľkých sekúnd,“ opisuje problém študentka Karin Brandeburová, ktorá po tomto úseku denne jazdí. „Najnepríjemnejšia je situácia, keď prší, alebo v zime, keď sa klzká špina roznesie po celej Kostolianskej ceste,“ dodala. Okrem zníženej viditeľnosti a špinavého auta vodičov trápi aj riziko šmyku. „Tejto ceste sa snažím vyhýbať, pretože, keď sa tam vytvoria nánosy blata, cesta je klzká,“ opísala svoju skúsenosť šoférka Jana Moravská.
[ad][/ad]Čo na to vedenie lomu?
„Pred lomom sú dopravné značky upozorňujúce na výjazd vozidiel. Takisto je na úseku aj znížená rýchlosť, ktorú vodiči nerešpektujú,“ vysvetľuje vedúci lomu Ján Beca. Podľa jeho slov zamestnanci firmy Eurovia, ktorá kameňolom vlastní, čistia vozovku vždy, keď je to potrebné. „Dvakrát denne sa cesta spláchne kropiacim autom a podľa potreby sa zametá strojom s metlou,“ tvrdí J. Beca.
(TOH)
Odporúčané články
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Ohlásená investícia viac ako 58 miliónov eur do modernizácie úpravne vody Stakčín predstavuje zásadný prínos v dlhodobom zabezpečení vysokého štandardu v zásobovaní východného Slovenska pitnou vodou z nádrže Starina. K presadeniu projektu modernizácie do praxe dopomohol svojou aktivitou aj Klub akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s. (VVS), ktorý v súčasnosti združuje 72% akcionárov VVS a zastupuje záujmy týchto miest a obcí pri rozhodovaní o kľúčových aktivitách a rozvoji Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti.
Už v nasledujúcej letnej sezóne by sa návštevníci Národného olympijského centra plaveckých športov (NOCKE) mohli spúšťať z jeho novej tobagánovej veže. Pre svoje letné osvieženie budú mať na výber 55-metrový turbo alebo pomalší 90-metrový klasický tobogán.