Cestovná kancelária FIRO-tour pozastavuje svoju činnosť
AKTUALIZOVANÉ
Slovenská cestovná kancelária FIRO-tour pozastavuje svoju činnosť.
Informoval o tom jej obchodný riaditeľ Marcel Siekel. Dôvodom je koronakríza, cestovná kancelária nechce riskovať nevyplatenie klientov. Kancelária fungovala viac ako 20 rokov.
Posledných deväť mesiacov kancelária čelila výpadku príjmov, ale aj mnohým záväzkom voči klientom a partnerom. Priťažil jej fakt, že od budúceho roka nezískala poistenie proti insolventnosti.
„Dlhé roky sme boli poistení v súčasnej poisťovni. Žiaľ, aktuálne sme rizikovým produktom. Naša situácia je o to horšia, že poisťovňa ďalej tento produkt ani nebude ponúkať,“ vysvetlil Siekel.
[ad][/ad]Poistiť proti insolventnosti kanceláriu nechceli ani konkurenčné poisťovne.
„Cestovná kancelária, ktorá nebude od 1. januára 2021 poistená, pritom nemôže podnikať, a teda ani predávať a organizovať zájazdy,“ dodal Siekel s tým, že práve preto ukončujú svoju činnosť. Poisťovňa však podľa jeho slov odškodní súčasných klientov.
Po vyhlásení úpadku môžu klienti požiadať poisťovňu o poistné plnenie. Peniaze im vyplatí najneskôr do šiestich mesiacov od podania žiadosti, teda ešte pred štartom letnej sezóny 2021.
Ako doplnila cestovná kancelária, jej česká verzia pôsobí samostatne a je poistená v inej poisťovni, preto v činnosti ďalej pokračuje a nemá s úpadkom slovenskej FIRO-tour nič spoločné.
[ad2][/ad2]Pokračovanie článku je na ďalšej strane.
[break][/break]Informácie pre klientov
Za uhradené zájazdy, ktoré si zakúpili klienti slovenskej cestovnej kancelárie FIRO-tour, môžu klienti žiadať odškodnenie od poisťovne Allianz – Slovenská poisťovňa.
„Požiadavku si uplatňujete nahlásením škodovej udalosti – žiadosti o vrátenie zaplatenej zálohy alebo uhradenej celej sumy zájazdu z dôvodu vyhlásenia úpadku spoločnosti FIRO-tour,“ vysvetlila cestovná kancelária. Slúži na to online formulár na stránke poisťovne, telefonický kontakt 0800/122 222, prípadne o odškodné možno žiadať aj listom na adresu poisťovne.
[ad][/ad]Pri online nahlásení škodovej udalosti treba kliknúť na sekciu poistenie majetku, potom na záložku s názvom osobe, kliknúť ďalej treba na inú príčinu a tam treba uviesť ako dôvod insolventnosť cestovnej kancelárie. Následne je potrebné vyplniť pole s číslom poistnej zmluvy.
Ako ďalej radí cestovná kancelária, klienti, ktorí si zakúpili zájazd do 14. novembra 2019, musia uviesť číslo poistnej zmluvy z certifikátu príslušného roka, čiže 411 026 005. Tí, ktorí si zájazd zakúpili po 15. novembri 2019, musia uviesť číslo poistnej zmluvy z certifikátu roku 2020, teda 411 027 102.
Ako uzavrela cestovná kancelária, k žiadosti treba uviesť aj reálnu výšku vzniknutej škody a dokázať to kópiou zmluvy o zájazde a potvrdením o platbe buď výpisom z bankového účtu o prevode, platbou kartou, alebo príjmovým pokladničným dokladom.
„Ak bol zájazd zakúpený u nášho provízneho predajcu, je potrebné doložiť potvrdenie o úhrade na účet cestovnej agentúry uvedenej na zmluve. Ak bude poisťovňa vyžadovať ďalšie doklady, bude vás kontaktovať,“ spresnili na stránke.
V prípade otázok sa môžu klienti cestovnej kancelárie obrátiť aj na provízne oddelenie [email protected], ak si zájazd zakúpili cez provízneho predajcu, alebo priamo na cestovnú kanceláriu [email protected], [email protected], [email protected], ak si zájazd kúpili priamo v pobočke.
Ako potvrdila aj samotná poisťovňa Allianz, nároky môžu klienti hlásiť na infolinke poisťovne, musia tak však urobiť najneskôr do šiestich mesiacov od vzniku škodovej udalosti. Poisťovňa odškodní všetkých klientov FIRO-tour, ktorí mali zakúpený pobyt cez túto cestovnú kanceláriu.
Riaditeľka odboru komunikácie poisťovne Lucia Muthová dala do pozornosti aj ďalšiu infolinku pre hovory zo zahraničia +421 2 4961 5677.
„Poisťovňa následne vyzve klienta na doloženie potrebných dokladov, pripravte si zmluvu o obstaraní zájazdu a potvrdenie o zaplatení zálohy alebo ceny zájazdu,“ uzavrela poisťovňa.
[ad2][/ad2](TASR)
Odporúčané články
Polievka sv. Alžbety aj tento rok pomôže ľuďom v ťažkých životných situáciách. Dobrovoľná zbierka je súčasťou Festivalu sakrálneho umenia. Ako informovalo mesto Košice, podujatie sa začne v piatok 15. novembra o 13:00, na Alžbetinej ulici pred Dómom sv. Alžbety.
Jedna z kľúčových dopravných tepien v Košiciach, Jantárová ulica, získala po mesiacoch prác nový vzhľad.
Obyvatelia Sídliska Ťahanovce už môžu využívať nové polopodzemné kontajnery. Prvé zo štyridsiatich plánovaných kontajnerovísk vzniklo na Belehradskej 4 a Čínskej 1. Ide o súčasť modernizácie odpadového hospodárstva mesta Košice, ktoré pokračuje aj v ďalších mestských častiach.