Cestu na Aničku provizórne opravia
Nový obytný komplex Park Anička sa práve stavia. Cestu, ktorá k nemu vedie od Hlinkovej ulice, brázdia ťažké stroje. Je to na nej aj vidieť. Prejazd po nej osobnými autami je sťažený.
Cestu vedúcu okolo kúpaliska Ryba vlani rozkopali. Robili pripojenie kanalizácie k stavanému komplexu Park Anička. Potom výkopy zasypali, ale nezaasfaltovali.
Výmole a mláky
“Teraz je v takom stave, že na niektorých miestach hrozí odtrhnutie nápravy na aute. Výmole zakrývajú
mláky, takže vodič nevie, aké sú hlboké. Asfaltovať to vraj majú až pred ukončením výstavby, ktorá je naplánovaná na október. To znamená, že ešte tri štvrte roka budeme jazdiť po takejto ceste. Vrátane leta, keď chodia Košičania na kúpalisko Ryba. Hádam by mohol pri takej veľkej stavbe obetovať investor pár eur a cestu aspoň dočasne trochu opraviť,” napísal nám jeden z čitateľov a poslal aj fotografie cesty.
Cesta z utlačeného štrku

Podľa Jána Marušina zo spoločnosti MM Invest, ktorá je investorom Parku Anička, by bolo zatiaľ zbytočné cestu asfaltovať. “Je pravda, že po výkopoch sme cestu ešte neasfaltovali. Namiesto asfaltovej cesty je tam teraz cesta z utlačeného štrku. Je to v súlade so stavebným povolením a po dohode s Mestom Košice. Asfaltovať teraz by bolo kontraproduktívne, po výkopoch totiž materiál ešte pracuje a narobili by sme viac zlého ako dobrého. Chodia tam ťažké stavebné stroje. Tie môžu vytvoriť v utlačenom štrku výmole. Ak sa tak stalo, v najbližších dňoch to necháme opraviť,” povedal nám J. Marušin. Uistil nás, že to urobia aj na miestach, ktoré im nepatria, pretože výmole zrejme spôsobili mechanizmy zo stavby obytného súboru Park Anička.
Foto: šč
Odporúčané články
Ruská federácia rozmiestnila na hraniciach so Severoatlantickou alianciou 350 až 360-tisíc vojakov, ktorí sú okamžite pripravení na boj. V rozhovore pre nemeckú televíznu stanicu N-TV to uviedol expert na obranu z Kresťanskodemokratickej únie Nemecka Roderich Kiesewetter (CDU). Informuje o tom web Novinky.cz.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Predvianočné obdobie v meste často pripomína nekonečný kolotoč nákupov. Ale stačí sa na chvíľu zastaviť a zistiť, že dôležité veci máme úplne inde než v regáloch obchodov. Hoci sú výklady plné lákavých ponúk, Košičania majú o ideálnom darčeku celkom inú predstavu. Ukazuje sa, že pre väčšinu z nás sú tie najvzácnejšie veci také, ktoré sa pod stromček do baliaceho papiera zabaliť nedajú.
