Chaos v značkách
Zónové dopravné značky IP24 označujúce zónu s dopravným obmedzením (zákaz státia) už ľudia z EEI vymieňajú v nových rezidentských lokalitách za značky IP27, ktoré označujú zónu s regulovaným alebo obmedzeným státím. Zasa sa to však nezaobišlo bez komplikácií.
S pôvodne osadeným značením ešte v júli nesúhlasil Krajský dopravný inšpektorát. Povolil ho len dočasne s tým, že do septembra ho musí EEI vymeniť. To sa v súčasnosti aj deje (ako kvalitne, píšeme v článku Trápnosť od EEI). Opäť pri tom však nastáva problém.
„Keď si prečítate VZN (všeobecne záväzné nariadenie) číslo 157, ktoré rezidentské zóny 1 – 10 zaviedlo, priamo sa v ňom uvádza, že zóny budú vyznačené dopravným značením IP24 a, b. Nerozumiem, prečo sa priamo do VZN dostali konkrétne typy značiek, naviac chybných. Je to v rozpore s legislatívou, VZN nemôže prekračovať zákon o cestnej premávke. Vo VZN musí byť len veta, že zóna bude vyznačená dopravným značením v súlade so Zákonom o cestnej premávke. Už kvôli tomu by sa dalo vyhlásiť za neplatné alebo pozastaviť jeho platnosť. Navyše, ak aj zamýšľala EEI zmeniť v septembri značenie, musí to byť ošetrené aj v súčasne existujúcom VZN. Na to je podľa magistrátu potrebný legislatívny proces zahrňujúci 10-týždňovú lehotu. Ako to chce EEI stihnúť?“ upozornil dopravný expert Pavel Titl.
Nie sú vraj povinní
Na nesúlad sme hneď upozornili parkovaciu firmu. Nevidia v tom problém. „VZN nerozhoduje o type použitého dopravného značenia. To je platné, ak je schválené Krajským dopravným inšpektorátom a odborom cestnej dopravy a pozemných komunikácií mesta. Návrh na značenie IP27 a, b podal Krajský dopravný inšpektorát. Z toho vyplýva, že toto značenie je platné. Firma EEI nie je povinná podať návrh na zmenu dopravného značenia vo VZN,“ reagovala mediálna zástupkyňa firmy Lenka Goliašová.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Do redakcie nášho denníka prišiel postreh od čitateľa, ktorý si všimol, že na Strojárenskej ulici už nie je lavička Václava Havla. Pamätná tabuľa ostala, no stoličky so stolíkom sú preč. Takúto lavičku majú aj vo Washingtone, Dubline, Barcelone, Benátkach, Tel Avive aj Prahe, len z Košíc musela odísť na reparáciu do Čiech. Dôvodom bol vandalizmus.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.

