Čo robila električka č. 6 na Južnej triede?
Zarazení ostali Košičania, ktorí si v pondelok ráno všimli električku číslo 6 na Južnej triede pred hotelom Centrum. Je to totiž úplne mimo jej trasy.
Počas poslednej etapy modernizácie električkových tratí jazdí električkový spoj číslo 6 od budovy Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) na Bardejovskej ulici cez Triedu SNP, Kuzmányho a Štúrovu na Staničné námestie. „Na Južnú triedu vôbec nezachádza, tak čo tam robila? Pomýlil sa vodič alebo sa azda pokazila na križovatke výhybka?“ pýtal sa Košičan, ktorý nás na kurióznu situáciu upozornil.
Zjednodušenie?
Keďže pred časom sa stalo, že na vtedy uzavretú trať na ulici Československej armády zablúdil z roztržitosti vodič električky, ktorá mala odbočiť na Kuzmányho, opýtali sme sa v DPMK, či nešlo o podobný prípad. Dozvedeli sme sa, že nie. Hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová nám vysvetlila, že išlo o ranný posilový spoj na Sídlisko Nad jazerom. Tieto električky majú počas presunu od zastávky OC Važec do vozovne DPMK na informačných paneloch nápis: 7 Námestie osloboditeľov a v spodnom riadku doplňujúci text: Pokračuje ako linka 6 smer DPMK.
„Po odchode zo zastávky Astória sa panely automaticky prepisujú už len na text: 6 DPMK. Dôvodom je snaha, aby sme cestujúcim na Námestí osloboditeľov zjednodušili identifikáciu ďalšej jazdy vozidla. Váš čitateľ teda videl pred hotelom Centrum spoj, ktorý išiel do vozovne a na transparentoch mal už číslo 6,“ informovala nás M. Karaffová.
[ad][/ad]Odporúčané články
Mesto Košice spustilo výzvu na podporu odídencov z Ukrajiny, ktorí bývajú v Košiciach. Ide o jednorazovú pomoc vo výške 500 eur na ubytovanie pre odídencov, ktorí spĺňajú kritéria. Na jednorazový príspevok nie je právny nárok.
Slovenský premiér Robert Fico sa stal prvým významným politikom z krajín Európskej únie, ktorý vystúpil v ruskej štátnej televízii Rossija 1 od začiatku konfliktu na Ukrajine. Ako uviedol web iDnes.cz, predseda slovenskej vlády v relácii moderátorky Oľgy Skabejevovej kritizoval prístup Európskej únie k riešeniu vojny na Ukrajine.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.