Čo robiť, ak v MHD vidíte niekoho bez rúška
Pandémia koronavírusu zmenila mnohé. Okrem iného sme si museli zvyknúť aj na povinné nosenie rúšok v interiéroch, vrátane MHD.
Hlavne v letných mesiacoch však táto povinnosť nie je dvakrát príjemná, a tak ju mnohí jednoducho ignorujú. Istý čitateľ nám písal, že videl pani, ktorá nastúpila do MHD bez rúška.
Vodič si ju ale všimol a nechal autobus stáť na zastávke, pričom cez reproduktory pustil výzvu, aby si dotyčná nasadila povinnú ochranu tváre. Tá si svoju chybu okamžite uvedomila, nasadila si rúško a autobus ďalej pokračoval v jazde.
Nevedela, čo má robiť
Ďalšia čitateľka sa na nás obrátila s problémom, keď si vodič vozidla cestujúceho bez ochrany tváre nevšimol. Dotyčná sa bála na problém upozorniť priamo pasažiera bez rúška (lebo mal na ruke vytetovanú lebku) a nevedela, čo má robiť. Aké je teda správne riešenie tejto situácie?
„V prípade, že zbadáte v dopravnom prostriedku niekoho z cestujúcich bez rúška, v princípe platí, že sa máte obrátiť na vodiča. Ideálne je ho osloviť spoza priestoru, ktorým je oddelený od ostatných pasažierov,” povedala nám hovorkyňa DPMK Vladimíra Petrušová.
Ďalšou alternatívou je vystúpiť na zastávke a zaklopať na predné dvere vodiča, prípadne opakovane stláčať tlačidlo na otvorenie dverí, ktoré ho upozorní, že niečo nie je v poriadku. Vodič následne dotyčného vyzve, aby si rúško alebo inú ochranu tváre nasadil. Ak tak cestujúci neurobí, vodič je oprávnený vykázať ho von z vozidla.
(PK)
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
V súčasnosti sa obyvatelia Košíc sťažujú na zvýšenú kriminalitu. Štatistiky by mohla zlepšiť aj prítomnosť žandárov v meste. Zaujímalo nás preto, kedy ich v meste uvidíme a aké budú mať kompetencie. Otázky sme adresovali Ministerstvu obrany SR a Krajskému riaditeľstvu Policajného zboru v Košiciach.
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.


