Čo robiť, ak vám automat na lístky vydá poškodený lístok?
V súčasnosti existuje viacero spôsobov, ako si cestujúci môže zadovážiť cestovný lístok. Od kúpy lístka v predajniach, cez automaty, až po aplikácie. Viete však, čo robiť v situácii, ak vám automat vydá poškodený lístok?
Zo spomenutých možností je najobľúbenejšou práve kúpa lístkov prostredníctvom mobilných aplikácií, ako pre KOŠICE: DNES potvrdil DPMK. Práve tento spôsob je aj najlacnejším, no nie jediným. V Košiciach je možné nájsť množstvo automatov na lístky a najvyužívanejšími sú práve automaty na Staničnom námestí a na Námestí osloboditeľov, čo súvisí s tým, že tieto miesta patria medzi najfrekventovanejšie lokality.
“Ak je automat nefunkčný, prosíme cestujúcich, aby uvedenú skutočnosť nahlásili na dispečing DPMK na tel. čísle 055 6407 407. Cestujúci má právo znehodnotený kus papierového cestovného lístka reklamovať. V žiadosti je potrebné uviesť umiestnenie automatu, dátum, čas, vloženú hotovosť, požadované cestovné lístky (CL), prípadný výdavok a identifikačné údaje cestujúceho, t. j. meno, adresa, PSČ. Reklamácia sa realizuje písomnou formou a doručiť ju možno osobne na pobočky zákazníckeho centra DPMK (Bardejovská alebo Rooseveltova) alebo prostredníctvom e-mailu na adresu [email protected], prípadne [email protected],” uviedla pre KOŠICE: DNES hovorkyňa DPMK, Vladimíra Petrušová.
Ako spomenula Petrušová, pri akomkoľvek probléme s cestovným lístkom, ktorý vytlačil automat, je možná reklamácia a za poškodený lístok vám spoločnosť vráti peniaze. Poškodený lístok sa neodporúča použiť a lepšou voľbou je kúpiť si nový a poškodený zachovať pre prípadnú reklamáciu.
DPMK zároveň cestujúcich upozorňuje na správny postup používania automatov, a teda najprv by sa mal zadať požadovaný typ lístka a až neskôr vhadzovať mince. Rovnako cestujúcich žiadajú, aby akékoľvek poruchy nahlasovali a po nahlásení problému sa k automatu dostaví technik a poruchu odstráni.
(VT)