Čo zdržiava pri rekonštrukciách tratí Euroviu?
Komplikácie v doprave, ktoré spôsobuje rozkopané mesto, vyvolávajú permanentnú pozornosť Košičanov. Viacerí si všimli rozdiel v prístupe konzorcia Dúha – ZUE pri rekonštrukcii električkovej trate (IKD) a spoločnosti Eurovia pri rekonštrukcii električkových uzlov (MEU).
“Dúha svoje meškania zdôvodňuje zlou výkresovou dokumentáciou, v ktorej mnohé veci údajne zakreslené neboli, alebo boli zaznačené nesprávne.V Eurovii takéto problémy nemajú?” napísal čitateľ.
Ako pripustil majiteľ Dúhy Miroslav Remeta, keď narazili na nebezpečné vedenie vysokého napätia na Kuzmányho ulici, zdržalo ich to dva mesiace. Privysoko uložené kanalizačné potrubie na Hviezdoslavovej spôsobilo niekoľkotýždňové zdržanie. Dva týždne čakali, aby príslušná spoločnosť presunula telekomunikačné káble objavené na križovatke Kuzmányho – Poštová.
Spoločnosť Eurovia naráža na rovnaké problémy. “Najmä v zastavanom území sú inžinierske siete umiestnené inak, ako uvádza projektová dokumentácia. Niektoré ochrany a prekládky inžinierskych sietí realizujeme svojpomocne,” opisuje spôsob riešenia hovorkyňa Eurovie Lenka Kubejová.
“Časové posuny priebežne prehodnocujeme a následne prijímame opatrenia pre dodržanie celkového termínu ukončenia výstavby,” uzatvára hovorkyňa.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Vianočné trhy na Hlavnej ulici sú opäť tu a s nimi aj vôňa škorice, vína a pečených dobrôt. Kým atmosféra láka ľudí do ulíc, mnohých zaujíma predovšetkým to, ako sa tento rok zmenili ceny. Pozreli sme sa preto priamo do stánkov a pripravili aktuálny prehľad toho, v akých cenách sa pohybujú najobľúbenejšie vianočné pochúťky a nápoje.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.


