Ďalší Košičan sa sťažuje na agresívneho vodiča MHD
AKTUALIZOVANÉ
Počas víkendu vzbudilo už druhýkrát za posledné dni nevôľu Košičanov neadekvátne správanie vodiča autobusu MHD voči cestujúcim. Mladý Košičan dokonca skončil so škrabancami na ruke.
Svoj príbeh uverejnil študent Martin na Facebooku. Podľa jeho slov v sobotu ráno smeroval do autoškoly, cestoval v autobuse linky 52. Spoj mal meškanie, no napriek tomu zastavil na zastávke Bosákova asi na 3 minúty.
Keď sa autobus pohol, začal vodič kričať: „Prečo ste nevystúpili, ste j…nutí? Ohlásil som poruchu vozidla!“ Martin tvrdí, že v tom čase sedeli v autobuse ešte štyria cestujúci vrátane jeho a nikto z nich žiadne oznámenie nezaregistroval.
[ad][/ad]Dôrazný stisk
Počas vystupovania na zastávke Palackého sa Martin po ďalších nadávkach vodiča ohradil so slovami: „Odpustite si tie nadávky. Ako si môžete dovoliť meškať 15 minút tri zastávky od konečnej a ešte k tomu po nás bliakať?“ Nato vodič vystúpil z autobusu za cestujúcimi, pristúpil k Martinovi a chytil ho za ruku. „Počúvaj ma sem, ty k…t, meškal som preto, lebo som mal poruchu.“
Po príliš dôraznom stisku vodiča ostali Martinovi na ruke krvavé škrabance. „To už som sa ohradil aj ja nevyberanými slovami. Nie je to vážna rana, ide o princíp, ako sa choval vodič. Pokračoval ešte vyhrážkami, že sa mám tešiť, keď ho stretnem v civile. Moja reakcia bola – nech sa páči, vyhrážaj sa, mám tu dosť svedkov a kamery navôkol, dotkni sa ma a prídeš o prácu. Jeho odpoveď – „veď ty počkaj, do pi…, za to, čo si povedal, ti narobím také problémy, že sa z toho poje…“
[ad2][/ad2]Cez čiaru
„Nejde mi o to, aby som niekomu robil problémy. Chápem, že aj oni niekedy môžu nemať svoj deň, riešiť rôzne problémy a napriek tomu musia voziť ľudí. Toto však už bolo cez čiaru. Nemyslím si, že nejaký vodič môže takto zaobchádzať s cestujúcimi a urážať ich,“ tvrdí Martin, ktorý sa pozastavil aj nad tým, prečo autobus s poruchou vôbec vypravili a prečo neposlali náhradný spoj.
Na riešenie incidentu sme sa pýtali v Dopravnom podniku mesta Košice (DPMK), odpoveď sme zatiaľ nedostali, hoci podľa našich informácií sa prípadom zaoberajú.
Hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová nám už pri minulom prípade arogantného vodiča povedala, že každoročne absolvujú psychologické školenia zamerané prednostne na ich vystupovanie pri styku s cestujúcimi. „Základné pravidlá, ktoré pre nich platia, spomínanému šoférovi nadriadený na pohovore znovu pripomenul, zároveň sprísni kontrolu ich dodržiavania,“ dodala Karaffová.
[article slug=”dpmk-reaguje-na-obvinenia-vodic-priznal-chybu-nechal-sa-vyprovokovat”][/article]Odporúčané články

Dva nezávislé súdy, mestský aj krajský, zhodne rozhodli, že výpoveď Márie Koránovej z Košickej záchrannej služby bola nezákonná. Napriek právoplatným rozsudkom jej štátna záchranka odmieta umožniť návrat na pôvodnú pracovnú pozíciu. Nadácia Zastavme korupciu upozorňuje, že takýto postup nie je len porušením zákona a zlým precedensom, ale znamená aj zbytočné zaťaženie verejných financií. Na konanie záchranky už boli podané podnety na viacero kontrolných inštitúcií.

V historickej budove niekdajšieho kláštora sv. Uršule v Parku Angelinum v Košiciach vedie tím vedcov výskum na svetovej úrovni. Základný kameň tejto stavby, navrhnutej hlavným kráľovským inžinierom a postavenej pod dohľadom košického inžiniera Štefana Forgácha, bol položený v marci 1904. Kým začiatkom 20. storočia slúžila budova na vzdelávanie dievčat v domácich a hospodárskych zručnostiach, dnes pod jej vysokými klenbami sídli špičkové laboratórium.

Dlhotrvajúci problém s ničením zámkov na zdieľaných bicykloch evidujú nielen používatelia tejto služby, ale aj okoloidúci. Poškodzovanie zámkov a neoprávnené používanie bicyklov ohrozujú dostupnosť služby pre platiacich používateľov. Zdieľanie bicyklov tak sabotuje zlý úmysel jednotlivcov. Problém je natoľko vážny, že ohrozuje fungovanie celej služby.