Deti budú v botanickej záhrade hádať tajomné rastliny
Botanická záhrada Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach už po siedmykrát organizuje projekt pod názvom Botanikiáda. Projekt je určený žiakom a pedagógom piateho ročníka základných škôl Košického a Prešovského samosprávneho kraja.
Na regionálnom kole, ktoré sa uskutoční v botanickej záhrade počas májových stried 4., 11. a 18. mája 2016, sa stretne 209 žiakov a 105 pedagógov. Turnusom regionálneho kola predchádzalo kolo školské. „Školské kolo sa každoročne realizuje formou interaktívneho on-line testu a prebieha na zaregistrovaných školách. Je nám ľúto, že do projektu nemôžeme prijať všetky školy, ktoré o projekt majú záujem. Tento rok sa do projektu podarilo zaregistrovať 105 základných škôl z východného Slovenska a on-line odpoved absolvovalo 2 695 žiakov“, informuje koordinátorka projektu Andrea Fridmanová.

Hlavným cieľom projektu Botanikiáda je vzbudiť záujem talentovaných žiakov o oblasť botaniky prostredníctvom hravej formy súťaže a nenútenou formou ich informovať o význame rastlín, ochrane a tvorbe životného prostredia a zároveň motivovať pedagógov prírodopisu k väčšej kreativite pri výučbe. „Tento ročník Botanikiády nesie podtitul Tajomné rastliny. Na žiakov budú čakať problémové úlohy na šiestich stanovištiach, ktoré budú rozmiestnené v celom areáli botanickej záhrady, nevynímajúc expozičný skleník, okolie bazénov či parenísk, takže sa žiaci môžu zoznámiť aj so širšími priestormi botanickej záhrady a jej pestovateľským zázemím a okrem teoretických vedomostí si overia aj svoje praktické zručnosti. Pedagógom sa prostredníctvom prezentácií pokúsime predstaviť nové metodické postupy a zaujímavé poznatky v oblasti botaniky a ekológie,“ približuje riaditeľ botanickej záhrady Sergej Mochnacký.
(MH)
Foto: upjš
Odporúčané články
Vo Washingtone sa údajne objavuje myšlienka založenia novej skupiny „Core 5“, ktorá by zahŕňala USA, Čínu, Rusko, Indiu a Japonsko. Ako referuje web Politico, takýto koncept by priniesol výrazný kontrast k existujúcej skupine G7 a zároveň by zblížil tradičných rivalov.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
