Doležal nechápe výzvu autodopravcov na odstúpenie, nepozná jediný dôvod
Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) nechápe výzvu Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) na odstúpenie. Nepozná jediný dôvod, prečo by mal odstúpiť a počas vysielania na sociálnej sieti vo štvrtok zároveň vymenoval viaceré aktivity na pomoc cestným dopravcom v uplynulých dvoch rokoch.
Doležal si uvedomuje, že autodopravcovia to majú ťažké, ale podľa neho z dôvodu pandémie to majú ťažké všetci podnikatelia, pričom viaceré odvetvia ekonomiky boli zasiahnuté oveľa viac. Autodopravcovia boli podľa ministra postihnutí oveľa menej, ale z rozhodnutia štátu počas pandémie nemali zakázané podnikať, naopak, dostali výnimky, aby v lockdowne mohli jazdiť medzi okresmi.
„Mám odstúpiť preto, lebo som s nimi komunikoval veľmi slušne, že po dohode s autodopravcami sme pristúpili k tomu, že sme nezvyšovali sadzby mýta, napriek tomu, že by sme mohli,“ spýtal sa minister dopravy. Ako uviedol, sadzby mýta sú stále na úrovni roka 2019. Pripomenul tiež zníženie sadzieb dane z motorových vozidiel v celkovom objeme zhruba 30 mil. eur, ako aj dodržanie slova o nespoplatňovaní paralelných úsekov ciest, ktoré autodopravcovia obchádzajú, aby sa vyhli plateniu mýta.
UNAS má podľa ministra zastúpenie vo výberovej komisii v súťaži na vybudovanie nového mýtneho systému. „Mám odstúpiť preto, že som spustil obstarávanie tak kritizovaného mýta, ktoré si autodopravcovia berú do úst a pripisujú mne, že môžem za zlé mýto, ktoré tu máme desať rokov,“ spýtal sa ďalej Doležal. Informoval, že uvedená súťaž po otváraní ponúk je vo finále pred podpísaním zmluvy s dodávateľom mýtneho systému.
Minister je ochotný rokovať s autodopravcami o budúcich sadzbách mýta v novom systéme. „Náš hlavný cieľ je, že mýto musí byť efektívnejšie, výber musí stáť menej a povedali sme, že mýto musí byť férovejšie pre dopravcov. Preto už dnes rokujeme o tom, ako budú nastavené sadzby v budúcnosti,“ povedal minister s tým, že vyššia efektivita sa pretaví aj do nižších sadzieb pre dopravcov.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články
Kybernetický útok na Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky patrí podľa Asociácie kritickej infraštruktúry Slovenskej republiky (AKI) k najvážnejším varovaniam pre štát za posledné roky. Incident spôsobil nasadenie štátnych kybernetických špecialistov z jednotiek CSIRT v rámci Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) a z Národného bezpečnostného úradu (SK-CERT).
Návrh nariadenia vlády Slovenskej republiky, ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o adresnej energopomoci, vláda v stredu 3. decembra schválila. Ministerstvo hospodárstva SR, ktoré tento návrh pripravilo, uvádza, že cieľom návrhu nariadenia je nielen ustanoviť sumy adresnej energopomoci, ale upraviť všetky potrebné aspekty pre jej úspešné poskytovanie.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sprístupnila webovú stránku s registračným formulárom, prostredníctvom ktorého môžu cestujúci požiadať o mimoriadne odškodnenie za zranenia, ktoré utrpeli pri nedávnych železničných nehodách pri Jablonove nad Turňou a Pezinku. Vláda SR schválila jednorazový finančný príspevok 12. novembra ako mimoriadnu formu pomoci nad rámec zákonných povinností dopravcu.

